Jump to content

Krag J atter en gang.


Giron

Recommended Posts

En kompis har en Krag han vurderer å selge. Så vidt jeg kan se ut fra bilder, så er den i meget bre stand. Stokken er bra, den er ikke modifisert, og du kan ikke se slitasjemerker på stålet. Blåneringen er helt fin. Børsa er nummerlik, og det følger med reim, messing munningsbeskytter, den originale pussestokken, samt kort bajonett. Hvor mye kan han regne med å få for den, og hvor er beste plass for å få solgt dem?

 

Mvh Giron

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Valgte å bruke en eksisterende tråd siden overskrifta passa så bra. Regner med at det er ok. Fikk tak i en nummerlik og velholdt krag, en M25 produsert i 1940. Regner med at den ikke er verdt all verden, men jeg synes det er trivelig å ha en krag i våpenskapet. Har lyst på en jaktkrag, så det jeg lurer på er om det er "god latin" å bygge på denne . Eller om jeg heller bør finne med en annen krag til prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svaret, serienr, 17xx, årstall 1940 og M/25 er stempla framme på låskassa. Sammen med en løve og noe som vel er merket til KV. Bortsett fra litt slitt lakk ved løpsbåndet framme og bak ved kolbekappa ser den helt ubrukt ut. Fint å få inspill fra noen som har greie på det, setter den fint inn igjen innert i skapet tenker jeg. Og glemmer alle tanker om kikkertmontasje og baufil.

Link to comment
Share on other sites

Fikk tilbud om en passende prosjektbørse av en kar her på forumet, så da blir det å bygge på denne. Mange takk for det og for gode råd. Får heller bruke M/25`n når guttungane skal lære å skyte etterhvert, greit at de får inn litt kultur fra starten av.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...