Jump to content

hvordan deltar jeg på gåse jakt?


supercz

Recommended Posts

ny jeger hær. jeg har veldig lyst og være med på gåse jakta i år på smøla i nord møre. men vet ikke hvem jeg skal få fellings tilatelse fra, hvor jeg eventuelt får jakte og hvem jeg skal betale.

jeg har jegerprøven og kommer til og kjøpe en remington 870 super mag i løpet av uken vist jeg får det til.

 

kort versjon: hvem sakke med og hvem betale for fellingstilatelse og hvor på smøla kan jeg jakte?

Link to comment
Share on other sites

Prøv din lokale klubb. Ta deg en runde å spør grunneiere.

Du må ha betalt jeger avgift, god mulig du får jakte gratis, grunnet skade den gjør.

Så skal ikkje mer til. Men anb at du trener med hagla en del før du begynner å skyte vilt.

Og kjøp god ammo til gås ikkje billig stål.

Link to comment
Share on other sites

Du må betale jegeravgift på brreg.no. Angående betaling og jaktkort, så skulle det vel gå greit å benytte seg av den frie jakten på hav og fjord der du bor? Men for all del; det skader sikkert ikke å ta kontakt med lokal jff når du er fersk jeger.

Link to comment
Share on other sites

Du må høre om du ikke får hive deg med noen av ringrevene som jakter der ute, løner seg og være med noen som kan gåsejakt

og lære av de når du ikke har prøvd denne jakta før. Har sett mye rar atferd fra nybegjynnere på gåsejakt, alt fra de som tror

gåsa trykker som ryper, de som tror hagla er antiluftskyts og skyter på sinsyke hold og noe jeg opplevde nylig som nestn ga meg

laterkrampe, var to jegere som lå i blinds og loka med ei fløyte som minet mer om en paringssyk elefant en ei grågås, trenger vel ikke

nevne at det ikke blei noe gås på de :lol: . Men du får ha skitt jakt, gåsejakt er sykt spennende så du vil fort bli hekta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...