Jump to content

Frog lube. Genialt smøremiddel?


Xesray

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Har akkurat kjøpt meg mi første hagle ( Franchi i12 Predator ) og har lest mykje bra om froglube, så tenkte eg sku prøve meg på dette.

Ser at flesteparten bruker froglube på pistoler, er det lakt for berre bruk til pistoler, eller kan eg bruke det på hagla mi?

 

Er det sånn at eg kan bruke froglube over alt? Om eg tar ut bolten og tar den frå kvarandre, så kan eg bruke froglube på absolutt alle deler?

 

Så lurte eg på kva som er bra å bruke for å fjerne gammel olje før eg varmer opp delene å smører dei inn med frogluben.

 

Mvh,

 

Jon

Link to comment
Share on other sites

Ikke smør inn avtrekksmekanismen, bare hold det rent. Blir bare problemer hvis du grapser det til.

Men ellers er det bare å kjøre på. Demonter så mye du kan, gjør rent, varm opp, smør på, la det stå litt og så gå over med mikrofiberen.

Link to comment
Share on other sites

Betalte 183 spenn for pastaen fra OscarMike.no og det har jeg råd til når det kun går to dager fra jeg sitter å knotter på PC'en til jeg har det i lankene. Mange ting er rett og slett enklere å handle fra Ebay osv da man gjerne får akkurat den varianten man ønsker av en dings pluss at man kan lete til man finner en sjappe som har dingsen på lager, men kan jeg handle fra en lokal pusher, så gjør jeg jo gjerne det.

 

Demonterte sluttstykket og avtrekkermekanismen på Sauern og lempet alt i ultralyd vaskeren før jeg varmet opp delene og førte på Froglube guffa. Er spent på hvordan avtrekkermekanismen liker den, sluttstykk gangen ble i allefall veldig fin. Var litt ekstra raus og var ikke så nøye med å tørke av alt på bolten og det ser ut til å virke veldig bra. Ellers må jeg si at det var en fornøyelse å bruke Froglube'n. God lukt og enkelt å bruke.

 

Noen som vet hvordan den er å få bort hvis man ikke synes noe om den, eller skal lakke noe som har fått Froglube på seg?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

Har nå brukt Frog Lube på Saueren i noen mnd og kan vel ikke si at den erstatter vanlig våpenolje(eller motorolje som jeg bruker på sluttstykket). Den blir rett og slett for tørr og etter mange ladegrep(150ish), begynner det å lugge kraftig. Friksjonen er lav så lenge det varer men den holder ikke opp mot trykk veldig bra som jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Står et par innlegg lengre oppe. Vask av delene i ultralyd med GD815 ultralydvask, tørk og varm opp delene med varmluftpistol til akkurat så det begynner å bli ubehagelig å ta i de. Har etterbehandlet metallet en gang ved å bare varme opp bolten.

Får vel ikke noe følelse av at metallet trekker noe guffe til seg heller, mulig fordi bolten er såpass polert som den er. Virker greit så lenge det virker men for meg så er det litt for mye knot til at jeg synes det virker lenge nok. At metallet skal svette ut denne guffa ved friksjon/varme klinger heller ikke noe særlig bra i mine ører. Det vil da bety at det ikke er brukbart om vinteren?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...