Jump to content

Treng hjelp til halvauto !


flanged

Recommended Posts

Hei,

 

Vurderer å bli modernisert, og vil difor investere i ein halvauto av god kvalitet ! Børsa skal brukast primært til gjess og ringdue. Desse 2 jaktbare viltartene brukar eg mykje tid til på hausten.

 

Det einaste som er avgjort frå sida mi er kaliberet. Eg vil ha ein i 12/76, utan vidare diskusjon om noko grøvere !!

 

Kva for merkar byrd ein satse på ?

Link to comment
Share on other sites

nå er ikke jeg noen ekspert på halauto hagler, men etter mange år som trofast o/u jeger med rynkenese til disse halvautojegerne kom jeg en vakker dag over en Browning maxus.. forhandleren overtalte meg til å prøve og dermed var jeg solgt, alle halvautoer jeg hadde prøvd sålangt passet som høyre sko på venstre fot, men her var det noe som stemte med en gang, og hagle ble bestilt. treffer godt gjør jeg også, og ingen funksjonsfeil sålangt. :mrgreen:

men dermed ikke sagt at maxux er den perfekte hagla til DEG, prøv mange forskjellige og husk at man får det man betaler for.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har nettopp vært igjennom innkjøp av ny halge med alt som følger med det. Jeg jakter også gjess og duer, men også rype og skogsfugl. Etter litt frem og tilbake falt jeg ned på Benelli Super Vinci, 12/89 med 65 cm pipe. Hadde i utgangspunktet tenkt meg 12/76, men ettersom jeg fikk bra pris på 12/89 mod, så klinte jeg til og har ikke angret ett sekund. Tok hagla rett ut av kofferten, satte den sammen, ladet opp med leirdue ammo(24gr) og klemte til. Hagle fungerte fra første smell og "tygger" alt av ammo. God ballanse og passer meg kjempebra. Mange sier Vinci modellen er stygg som nøkken, men jeg mener den er mer stygg-pen. Røff sak som aldri klikker. Så nå gleder jeg med til 10 august for div gåse jakt, og da er det godt med stoooort kammer som spiser ammo med myyye krutt :)

 

Lykke til videre med letingen..

Link to comment
Share on other sites

benelli comfort er da ganske bra :winke1: den er lett den ser bra ut :D og de er rekyldreven :thumbup: koster ca 15000kr og du kan også kjøpe ny kolbekappe som du kan velge størelse :winke1: på de kan også kjøpe ny kinn styker den kommer i 12\76 og den kommer i mange løps lengder vil ambefale den på det varmste 8) ps skal kjøpe den til vinteren

Link to comment
Share on other sites

Har en franchi fast white i 12/76 som jeg er meget godt fornøyd med, har hat den i 3 sesonger og brukt den mye,

skyter en del på bane med den og den veksler med alt jeg mater den med, den veier også bare 2,7kg så den er

fin å bære med seg på fjellet. Jeg jakter forøvrig mest grågås og er enig med deg i at du ikke trenger 89kammer

for å jakte gås.

Link to comment
Share on other sites

Styrer man unna de billigste "plastbørsene" så får man jo gode halvautoer idag. Beretta, Franchi, Benelli, Browning og Winchester leverer flere modeller som burde dekke dine behov. Styr unna de billigste å kjøp en som sitter der den skal når du monterer den, det mener jeg er vel så viktig som hva slags merke det er.

Link to comment
Share on other sites

Etter litt frem og tilbake falt jeg ned på Benelli Super Vinci, 12/89 med 65 cm pipe. Hadde i utgangspunktet tenkt meg 12/76, men ettersom jeg fikk bra pris på 12/89 mod, så klinte jeg til og har ikke angret ett sekund. Tok hagla rett ut av kofferten, satte den sammen, ladet opp med leirdue ammo(24gr) og klemte til. Hagle fungerte fra første smell og "tygger" alt av ammo. Røff sak som aldri klikker.

Hmmmm kompisen min har akkurat kjøpt seg ny vinci og den tygger ikke leirdue ammo!!!!!! Den er rett og slett ræva på leirdue ammo... Min sx3 derimot sluker det som er av ammo...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...