Jump to content

schultz & larsen m97


hunter boy

Recommended Posts

Var å henta rifla i dag det første som slo meg var (i alle dager er det virkelig så stygg stokk på ei rifle til 13 000 kroner) ble mildt sakt skuffet da jeg så rifla. flere som har vert borti dette eller har jeg fått et jævla dårlig ekemplar. den jeg så på før jeg bestille var fryktelig pen denn var vist 4 år gammel, men den jeg fikk var fryktelig mørk og med tusenvis av små "riper" nedover stokken som man fortsatt kunne kjenne :evil:

Link to comment
Share on other sites

Pusse ned stokken?? No way!

 

Da ville jeg heller tatt riflen tilbake til forhandler og fått sjekket om stokken er ett blåmandagsprodukt. For 13.000,- regner jeg med du kjøpte den flunkende ny av forhandler ja????

 

Sjekk dette før du begynner å gjøre noe som helst med stokken er mitt råd.......

Link to comment
Share on other sites

har planer om det ja, men som om dette ikke er nåkk så fikk jeg også med en alt for kort pipe. kalibere er 358 n.m pipa skulle være 65cm den jeg fikk var bare 56. den skal sendes nedover i gjenn når løpe har kommet om ca 2-3 måneder. rifla er bestillt fra jakt og friluft gjennom en annen forhandler. har intrykk av at jakt og friluft er noen somlekopper. stemmer liksom aldri det man har bestill i fra der. die-settet som skulle følge med var heller ikke der. så nå må jeg vel også gå å vente på det i en måned da dette ikke er lagervare for dette kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg klart å få til noen bilder her så da kan dere dømme stokken selv, jeg mener at den absolutt ikke skal se slik ut. man kan kjenne alle disse små "grubbene", enkelte stedere som bakerst på kinnstøtte kjenner man at det er gjort bra arbeid der er den glatt og fin.

 

http://img106.imageshack.us/my.php?image=pic0063sp3.jpg

http://img106.imageshack.us/my.php?image=pic0065hf8.jpg

http://img106.imageshack.us/my.php?image=pic0069ym5.jpg

http://img106.imageshack.us/my.php?image=pic0061en8.jpg

http://img244.imageshack.us/my.php?image=pic0068vf1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hepp Hunterboy, du kan slappe heilt av. Dette som viser av bildene dine, er heilt normalt i ein del tresorter. Du kan slipe og pusse så mykje du vil, men akkurat samme møsteret kjem igjen, så lenge det er treverk.

 

Om du ikkje liker det, så kan du jo prøve å få bytta stokken til ein annen tresort eller annen type stokk, men det som du viser her, er det som er sjarmen med treverket. Det er rett å slett porer i treverket, som treet suger opp vann frå jorda med. Så det er heilt naturlig.

 

Syns stokken din var fin eg. :)

Link to comment
Share on other sites

Hm? Hvis det er slik stokken er og kommer til å forbli, og den samtidig ikke er feilvare, bare "sjarmerende", er det vel en ganske mager trøst når han selv synes stokken er stygg..! :roll: Mindre sjanse for at han kan reklamere er vel ikke akkurat grunn til å slappe av...

 

Syns selv stokken så litt vel rufsete ut. Jeg har litt mer sansen for stokker med helt glatt, mettet overflate, og det tipper jeg Hunterboy også har.

 

Men når det er sagt, jeg tror du får gjennomslag med reklamasjonen din. Si til dem at de viste deg en nydelig stokk, og at du fikk en rufsete, mørk stokk i stedet. Ikke akseptabelt spør du meg. Rifla bør jo i det minste LIGNE på det de stiller ut da.

Link to comment
Share on other sites

disse furene kan nok sikkert være sjarmerende for noen, men for meg var de ett hlevete..... :lol::lol:

 

Husker kinnstykket på min nyinnkjøpte Tikka Sporter var slik. UFATTELIG irriterende når jeg hadde George Michael skjegg (3 dagers skjegg) på skytebanen, det lugga som FAEN!! Hver gang jeg skjøt nappa det som fy i kinnet og ett og annet hår ble sittende igjen i de groveste furene på kinnstykket. Farsen endte med at jeg pussa ned dritten og lakka med klarlakk så kinnstykket ble glatt og hardt. Eneste kjipe er at det ble endret i farge i forhold til resten av stokken som bare er oljet (selv om oljet tre personlig er MYYYYYE finere enn lakket tre spør du meg).

 

Kanskje det hele virker som en bagatell for noen, men for meg var dette tilnærmet traumatiserende..... Gikk jo rundt med fint george michael skjegg på venstre side av ansiktet, høyre side så ut som en halvnappet skabbrev.....traumatiserende mao.....

 

EDIT: kan hende vil rikelig (les RIKELIG) med god stokkolje klare å mette treverket og "reise" treet i furene, men det gikk ikke på min Tikka SPorter stokk

Link to comment
Share on other sites

Smaken er som baken, he, he... Men har ein stokk som ser omtrent ut som den Hunterboy har, og den ser grei ut for meg.

Men klart ein bør reklamere og prøvd å fått bytta stokken ja. I tillegg når løpet var kortare enn det skulle være, så burde i grunn heile rifla vært bytta.

Link to comment
Share on other sites

snakket med selgeren i dag og jeg skulle ta med rifla til han så skulle vi se hva vi skulle gjøre. det er jo mulig at stokken bare er slik, men da kunne jeg ha tenkt meg at de hadde sendt meg en grad 2 stokk slik at jeg kunne fått sett på den, burde i alle fall være bedre en denne.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nylig en Scultz&Larsen m97 DL med Grade 1 stokk. Etter å ha lest om, og sett på stokken din, kikka jeg litt nærmere på den jeg fikk, og ganske riktig, den ser omtrent likedan ut som din, og den lugger 3-dagersen ja. Stokken er også mye mørkere enn det som er angitt på bilde hos forhandler, mens bilde på hjemmesiden til Schultz&Larsen stemmer mer med den fargen som stokken min har.

Link to comment
Share on other sites

Var det jeg fryktet ja. Jeg kommer uansett til å klage på stokken for jeg finner flere "feil" jo mere jeg ser på den. ser også at det er noen riper i ståle her og der med og midt på treverket rett under låskassen virker det trykkt inn så det føles som en fartsdump opp ned. I og med at også pipa var for kort så skal jeg levere tilbake rifla og forlange en ny rifle med en stokk som ikke er revet rett fra trestammen og en pipe med rett lengde. kommer nok til å forlange grade 2 stokk da :) litt leit at man får et dårlig eksemplar når man har gått å ventet så lenge på at den skal komme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...