Jump to content

presis .22 revolver


hybris

Recommended Posts

Planlegger å kjøpe meg en 9mm pistol som "primærvåpen", men hvis man evt skulle finne ut at en .22 også kan være fornuftig (grunnet rimeligere ammunisjon), kunne jeg tenke meg en revolver.

 

Har dere noen anbefalinger til en god og presis .22 revolver som er brukandes for en nybegynner/amatør og ikke koster en halv arm? :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det går ann å slite ut en .22 revolver. Jeg måtte sette tilbake løpet på min mod 17, kjøpt våren -78. DEN hadde nok gått over 100.000 skudd, men med .22 er ikke det økonomisk uoverkommelig. Nei, pressisjonen ble desverre ikke helt topp etter justeringen heller og om det ikke var for at det var mitt første en hånds våpen, hadde den nok blitt solgt med relevant info, til en uten samme krav.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg skulle kjøpt en .22 revolver så ville jeg kjøpt en S&W. Relativt enkle å skru på og fin-tune.

 

Har en annen merkelig sak som er veldig presis, en Weihrauch HW9 revolver. Minner mest om hva som skjer om du skulle laget en match-revolver. Disse lages ikke lengre, så deler er et problem tror jeg. Som nevnt først, en revolver fra S&W er ikke et dårlig valg :D

Link to comment
Share on other sites

Finn deg en eldre S&w modell 17. Gjerne en fra før 1980 da kvaliteten var en helt annen enn seinere. Mange er lite brukt av av "søndagsskyttere med hatt" :-). Sjekk bruktlistene hos norske våpenbutikker, da eierne nå har kommet opp i alder og selger unna våpenene sine eller arvingene må selger. Det ligger blant annen en på bruktlistene til Winge i Moss. Eller se mot sør og danskene Karlslunde Sport og Hunters House har flere hver fra ca 2500 kr. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...