Jump to content

nye leketøy fra ka-bar


steffen

Recommended Posts

bruke!!?? :shock:

jeg trodde kniver var til å ta de fram av og til, og ta på dem og kose med.

 

neida, den største har samme bruksområdet som en samekniv, den er riktignok en del tykkere, 6mm.

den mellomste(bk7) er tiltenkt nattbordskuffen.

og den minste er jeg egentlig litt skuffet over, synes den bare føles feil.

pga at balansepunktet ligger et godt stykke bak i skaftet, denne blir nok neppe brukt.

Link to comment
Share on other sites

bruke!!?? :shock:

jeg trodde kniver var til å ta de fram av og til, og ta på dem og kose med.

 

 

den mellomste(bk7) er tiltenkt nattbordskuffen.

 

Unnskyld at jeg spørr, men hva skal du med en kniv der? Brev åpner?? Eller var dette en spøk jeg ikke helt skjønte?

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Unnskyld at jeg spørr, men hva skal du med en kniv der?

 

Andreas

Uhm, har ikke alle en stor farlig kniv liggende der i tilfelle det skulle komme noen inn i huset om natten? :roll: Har hatt en Helle Safari liggende i nattbordet mitt de siste tre årene jeg så ser absolutt bruksområdet; en ting (i dette tilfellet en kniv) blir lagt en rar plass, man blir vant til å finne tingen på den rare plassen og ender med å la den få ligge der sånn at man vet hvor man kan finne den nå man trenger den.. Jeg husker ikke hvordan Helle-kniven min havnet der, men nå er jeg vant til at det er der jeg finner den og da er det greit at den har en fast plass.

Link to comment
Share on other sites

Angående Mark I, så fikk jeg i dag synt utgaven USN Mark I. Samme sak, hammeren bak trekker tyngdepunktet bakover. Vet ikke helt, men den virker ikke så gal.

Om du ellers liker kniven, så har SOG Northwest Ranger samme bladet med litt annet skjefte og litt mer sivilt utseende. Veldig lett for såpass mye kniv. Bare synd med lærslira...

Link to comment
Share on other sites

:shock:

i tillegg til becker'en og en buckler(mini skjold) som ligger i nattbordskuffen, så har jeg også sverd, spyd og en klubbe plassert på strategiske plasser.

 

 

den sog nw ranger ser ikke så ille ut.

men jeg tror jeg har handlet nok kniver for en stund, dessuten er den nok ikke så langt unna fällkniven f1 min.

trenger bare en spyderco delica eller en centofante, så tenker jeg vi bremser ned litt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...