Jump to content

.357


Tiny

Recommended Posts

Er på utkikk etter råd og personlige meninger rundt valg av .357 revolver.

 

Beveger meg nå over i revolververden, og tenkte se om man fant noe som ikke alle andre på banen har fra før.

For meg virker det som om det kun er s&w som gjelder, og av nytt gjerne en 686.

 

Men det må da være noen gode andre alternativer der ute også?

har fått med meg en versjon fra Taurus, men kan ikke si jeg ble overbevist.

 

En god .357 som tåler litt lading, og som ikke er slingrete i tønna er det jeg ønsker info om, og som sagt gjerne noe som kan skille seg litt ut.

Link to comment
Share on other sites

Først trenger vi vel litt mer info...

Hva skal du bruke den til?

De fleste klasser setter jo begrensninger for hva du bør velge der.

SA eller DA

2, 4, eller 6 toms løp? Eller kanskje 8 eller enda lenger?

 

En ting kan jeg uansett si, at en 686 er et flott våpen og et trygt valg i de fleste klasser.

Men skille seg ut, ja det gjør de ihverttfall ikke...

:lol:

 

Er selv evig tilhenger av Colt Python sine .357magnum revolvere,

og skal ha meg en sånn en nå, etter å ha prøvd mye annet "rart".

Link to comment
Share on other sites

Bare husk at hvis du også vil ha en .38 revolver bør du kjøpe den først, sjansen for å få søknad innvilget på .38 hvis du har .357 fra før er veldig liten ...

Sannhet med modifikasjoner.....

Vanligvis ikke noe problem hvis behovet kan dokumenteres.

Link to comment
Share on other sites

Bare husk at hvis du også vil ha en .38 revolver bør du kjøpe den først, sjansen for å få søknad innvilget på .38 hvis du har .357 fra før er veldig liten ...

Sannhet med modifikasjoner.....

Vanligvis ikke noe problem hvis behovet kan dokumenteres.

 

Men greit å vite, mange som ikke tenker på det ...

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

Fikk faktisk prøve en python igår, og man skal ikke se bort fra at den stiller sterkere enn s&w

 

bruksområdet er vel først og fremst revolver felt, event magnum klasse.

Men dette kommer jo også litt an på våpen da det er fint mulig å velge fler ved senere anledning.

 

Vet om dette med .38, men hvor viktig er det med en .38 om man har en .357? For meg virker det ikke som det er så store forskjeller at man trenger begge uansett.

 

Løplengde er heller ikke viktig nå i første omgang da jeg nå bare ønsker masse tips på litt andre våpen enn s&w 686 som stort sett er det som går igjen over alt. Ikke at det ikke er et godt våpen, for all del, men det er jo ålreit å ha noe som ikke hele klubben har fra før av.

Link to comment
Share on other sites

Jøss....

Ingen som nevner ruger GP100?

Samme størelse som L ramme S&W og samme løpslengdeer. Litt vanskeligere å få superbt avtrekk på sammenlignet med S&W, Bedre løp og 10 gangers så solid (Sammenlignet med antall skudd før, nødvendig vedlikehold)

Min revolverfelt pistol er en 4" go 100 som kom med nydelig avtrekk rett fra butikken.

Link to comment
Share on other sites

:smile: Slike tråder liker vi :smile:

 

Jeg har selv en 686 6" våpenet er helt greit, men det finnes så mange som er flinke med tjuning av de, min har vært en tur til RK på fosen og etter det så ser det ut til at NM felt kommer til og gå bra bare skytteren ikke fryser :-) (var ny snø på fjella på oppdal i dag) ellers så ligger det en 4" python i skapet mitt, jo våpenet er greit men skytteren blir ikke vant til deg :oops: derfor ligger det der og koser seg. Nå sitter jeg og venter på en Chiappa Rihno som kommer trillende opp til Trøndelag etter hvert, har prøvd den før og jeg ser ikke bort fraat 686'n får ligge i skapet når nesehornet kommer :-)

 

Men det viktigste er finn ett våpen som passer deg, altså fungerer ett våpen ingen andre har deg så er jo det kjempe bra, jeg ser de sier sats safe og noe alle bruker, men det hjelper ikke om du kjøper en smell til 50.000 som ingen andre har om ikke den fungerer for deg :winke1:

 

Jeg ser det kommer forslag om hvordan du skal søke for og få mest mulige våpen også....... å ha ett våpen skap med 25 - 30 håndvåpen i gjør deg ikke til en god skytter, spørr meg jeg har prøvd det...... kun låst kapital :trist: Men det er ingen problem å få innvilget flere 357, vær aktiv så løser det seg selv.....

 

Men som sagt.... Slike tråder er fine de :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er på langt nær ikke ute etter å fylle skapet med mest mulig, men heller finne de som passer og gjør at man får lyst til å bruke de.

Har holdt meg til pistol frem til nå, og grunnen er jo mye den at jag ikke finner revolver som 1. passer og 2. er spennende..

Det er noe med vinkelen på grepet på smith jeg ikke blir helt fornøyd med samtidig som det er et allmannseie. Men har vært borti en god gammel s&w og der passet ting mye bedre. Desverre vet jeg ikke hva denne heter, men vi snakker 70-tallet og før 386 osv.

 

Må si jeg likte neshornet da, se om man finner en forhandler av de for å teste grep. Og ruger tipset er tatt med i tankeprosessen.

 

Håper på fler gode forslag.

Link to comment
Share on other sites

Du har nok prøvd en K-ramme smith (dvs model 10, 13, 19, 66 osv) De er simpelthen nydelige. Personig syns jeg grepet på Model 10 med roundbut er noe av det beste jeg har holdt i. Men så fikk jeg den ruger dilla da... til revolverfelt er m19 og tilsvarende helt utmerket. Men de er litt underdimensjonerte for å skyte mye magnum.

Link to comment
Share on other sites

Jeg slenger inn et lite spørsmål her, som også kan være relevant for trådstarter siden Chiappa Rhino er nevnt som en kandidat:

 

Ut fra bilder jeg har sett på nett (må nevne at jeg aldri har sett og fiklet på en sånn revolver), så ser det ut som om senterlinje på løpet vil være under huden mellom tommel- og pekefinger. Stemmer dette, for de av dere som har holdt i en slik?

 

I så fall, ta en nærmere titt i regelverket punkt 8.25.7.1.4.1 i http://skyting.no/loverogregler/Documents/Nasjonale%20pistolregler2012.pdf som henviser til punkt 8.10 i http://skyting.no/loverogregler/Documents/Pistol_2010.pdf om denne skal benyttes i revolverfelt.

Link to comment
Share on other sites

Anngående Rhino, så har diskusjonen rundt legaliteten i revolverfelt blitt tatt før, og da ble vel konklusjonen at det ikke er noe problem med undeliggende løp. Det er skjeftets utforming det henvises til, ikke revolver eller løpets plassering. Forøvrig er ikke underliggende løp så nytt og spennende at det ikke burde ha vært tenkt på før (Og til revolverfelt gir det neppe noen fordel)

 

Revolverfelt

Revolver

Mål kasse: fri

Maks lengde: fri

Maks vekt: fri

Grep: ihht. ISSFs bestemmelser for 25m grovpistol

Min avtrekksvekt: 1360 gram

Kaliber: 9 mm ? 11,56 mm (.355 - .455)

Patron: Ikke magnumladning

Link to comment
Share on other sites

Takker så meget for oppklaringen Hassel. Siden det har vært diskutert før, får jeg slå meg til ro med at det kun gjelder grepsprofil og ikke at grepet skal være under løpets senterlinje.

 

Uansett har det ikke noe å si, så lenge det ikke er mye munningsvipp å se blant revolverfeltskytterne.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fint med oppklaring rundt reglene med felt og det at løpet ligger lavt. Det spennende her er jo måten å holde på også, for har skjønt dette blir litt annerledes. Men neshornet er tydeligvis ikke lett å finne her i landet for å se og ta på.

 

Takk for link til finn annonsen. Er det noen som har noe å si om Weihrauch? Finner lite informasjon på dette annet en at det er tysk. Men er dette et godt våpen for de av dere som kjenner til det? Folk pleier å skrike ut om det er ting som sprekker etter 200 skudd osv, så regner med at det kanskje dukker opp noe her nå også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...