Jump to content

AA/AAA Lithium 1,5 volt oppladbare


Tommen

Recommended Posts

Det er fordi det ikke finnes 1,5 V oppladbare lithium batterier. Oppladbare lithium-ion batterier har en startspenning på 4,2V og og normalspenning på 3,7V.

Kan anbefale Sanyo Eneloop Nimh batterier, veldig gode batterier på 1,2 V (funker på enheter som tar 1,5V:)

God kapasitet på Eneloop batteriene! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

NiMh-batteri på 1,2 volt funker som snus til erstatning for 1,5 V alkaliske batteri. Husk at hvis du feks har disse i GPS, så gå inn i meny og oppsett og endre batteritype fra alkaliske til NiMh, da viser batteriindikatoren riktig restverdi på batteriene.

Link to comment
Share on other sites

Mathias og Ranger, takk for tipset. Judin, tror ikke de er oppladbare? Synes bare det er rart en får oppladbare lithium batterier i de fleste typer unntatt AA/AAA? Alkaliske batterier er greit nok, men jeg skulle gjerne hatt litt mer umph! i dem. Får kjøpe litt forskjellige typer batterier og ladere fra DX og teste. Endel apparater er lett å bygge egne batteripakker til med 18650 3,7 v batterier så lenge en vet hva en driver med.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Vet at både jula/biltema/chlas har lithium AA/AAA(men ikke oppladbare) men hvis jeg ikke tar feil så er det forskjell på lithium og lithium ion og LI-Ion er 3.7 volt og oppladbare mens vanlig lithium ikke er det.

 

Og merkelig nok så finnes det oppladbare 3.7 volts lithium batterier i AA format.

Link to comment
Share on other sites

Mathias og Ranger, takk for tipset. Judin, tror ikke de er oppladbare? Synes bare det er rart en får oppladbare lithium batterier i de fleste typer unntatt AA/AAA?

 

Joda, det finnes oppladbare lithium batterier, men disse går under navnene " 14500 (AA) og 10440(AAA) batterier :)

Men som sagt, 3,7 V.

Dessuten har disse batteriene dårlig kapasitet! :cry:

Link to comment
Share on other sites

Nope, ingen linker, men jeg tenkte som følgende:

 

Produsenten tar ett ellerannet kjemisk batteri som feks. leverer 3.6 V og inkluderer en 1.5V regulator inni AA-pakken, og hokus pokus har man et AA som leverer 1.5V

 

Om produktet finnes vet jeg ikke, men mulig er det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...