Jump to content

villsvin i østfold


side by side

Recommended Posts

Disse handler det vel om som vanlig og få skutt så fort som mulig - slik at vi er sikre på at de ikke kan yngle og kose seg og bli flere!!!!!!

Mitt inntrykk er at folk er livredde for at naboen skal få sjansen til og skyte seg ett villsvin, så vi feier de ned fremfor og la de etablere seg. regnestykket er enkelt - la noen leve - så blir de fler og vi kan etterhvert ta ut noen matgris i året.

Norge er på mange måter ett uland hva viltstell og forvaltning angår - går man en tur i skauen på sentrale østlandet skulle man tro skauen var rotenonbehandlet omtrent sammenliknet med nabolandet Sverige f.eks...

Hadde vært fint når man slipper dachsen om det hadde kommet både dåhjort/kronhjort og villsvin ut av skauen i tillegg til de få rådyra som er - men som sagt, misunnelse er noe drit....

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker jakt like mye som andre. Men jeg tenker også på andre enn meg selv. Hvis ulven er ett problem for bønder noen steder, er villsvinet det i høyeste grad også. En god villsvin flokk kan gjøre ferdig potet opptakingen på ett par netter, for en uheldig bonde. Jeg skjønner godt at de ikke er ønsket. Men kommer de helt hit vest, og etablerer seg, så blir det jakt med ett smil om munnen likevel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...