Jump to content

Hvor lenge pleier det å gå før våpenkortet kommer i posten?


Kraakefjes

Recommended Posts

Kjøper du fra forhandler er forhandleren bare nødt til å sende inn våpensøknadene en gang hvert kvartal. Så har du uflaks har forhandleren akkurat sendt inn papirene noen dager før du kjøpte ditt våpen. Da må du som regel vente 3 måneder før neste shipment går. Jeg kjøpte meg en .22lr på lørdag, noe som da gjorde at jeg rakk å kjøpe akkurat før han skulle sende inn papirene.

 

 

Når det er sendt inn skal det jo også gjennom papirmølla til politiet så... :P

Link to comment
Share on other sites

I mitt distrikt tror jeg de bare gjør den jobben en gang i året, rundt juletider... - Om man handler etter det blir sendt ut, venter man potensielt 12 måneder + et par uker...

Men har bare vært å tusle innom og be de skrive det ut, så gjør de det.

Link to comment
Share on other sites

Det har variert veldig med hvem som er ansvarlig for våpenkortutstedelse på kammeret. Da jeg kjøpte mitt første gevær (akkurat gammel nok) ringte de meg og spurte om jeg ville komme innom slik at jeg kunne få kortet nøyaktig på bursdagen min og slippe å vente på postgangen, kjempeservice! Andre ganger har det tatt et helt år, så det later til å være høyst uforutsigbart.

Link to comment
Share on other sites

Da anbefaler jeg deg å stikke innom kontoret å høre om de kan ordne det, eventuelt midlertidige papirer. For våpenkort/blålapp må du ha, har du mistet denne så har du ett problem om du blir kontrollert. Da det er i strid med regelverket.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fra en uke til aldri. Det tok en uke etter at jeg selv sendte inn papirene etter egenhendig import fra Danmark, våpenkortet på en hagle jeg kjøpte fra autorisert forhandler her i landet via postordre dukket aldri opp. Etter to år og utallige purringer fikk jeg våpenkortet etter 5 min ved personling henvendelse til mitt våpenkontor.

 

Jeg vil anbefale å følge opp saken hvis det tar mer en 8 uker.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte noen våpen for en stund siden, lurte på hvor lenge det går før de ekte våpenkortene kommer? Føler det har gått ganske lang tid, sikkert en måned og vel så det..

 

Jeg sier som hun på våpenkontoret sa til meg "Våpenkortet kommer når det lakker og lir" :)

Så jeg tror det pleier å ta en god stund... Ring og mas på dem :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt første fikk jeg etter 3 dager, de to neste venter jeg på enda etter ca 1 måned.

 

Men er jo ikke noe mer du kan gjøre med våpenkortet enn du allerede kan gjøre men den blå lappen ...

 

Jo, putte det i lommeboka 8-)

 

 

Når jeg søkte om mitt første kjøpt fra forhandler tok det veldig lang tid. Men da jeg skulle søke om Mauser'n til bestefar tok det 10 dager. Så er vel ofte forhandleren som er treig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...