Jump to content

Nightforce, er dette noe og satse på?


Trond@Hagen

Recommended Posts

Jeg syns ikke nettsiden lyger såååå myet men friserer sannheten noet....

 

Zero-stop er jo ikke Nightforce allene med

Firkanttest er det jo fler kikkerter som klarer - vad er kraven, hvilken toleranse?

Kikkertsiktet er optiskt over allt annet fra USA - Det finns nokk en del andre som er bedre, og lige mye "made in USA" som Nightforce, f.eks. Premier

 

Gerry Atric

Link to comment
Share on other sites

Prøv noen selv og les tester er min anbefaling. Det er så mange her inne som mener og synser som aldri har tatt i det de mener noe om. Jeg anbefaler heller Vortex Razor HD enn Nightforce i den priskategorien. Men dette er en anbefaling gjort med tanke på langholdsskyting. Til jakt på "normale" hold ville jeg valgt annerledes.

 

Nightforce har absolutt ikke den beste optikken hva gjelder sikter fra USA... Der finnes det mange som slår de solid. US Optics er vesentlig bedre. Har hatt begge...

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Er vel litt hvilke øyne som ser. Smak og behag heter det vist.

Har selv en NF til låns på min 243 for tiden og opplever den som skarp.

En skytterkollega gikk fra Zeiss 6-24x56 til NF NXS 5,5-22x56 pga at han opplevde den som skarpere.

Og etter å ha sett igjennom div PMII og NXS så velger jeg selv sistnevnte pga skarphet. Vortex har jeg ikke hatt mulighet til å prøve enda.

Ulempen med NXS er som tidligere nevnt det med Butler Creek bak ettersom alt rotere ved forandring av forstørrelse.

 

Se om du får prøvd noen av dem på bane og velg den DU opplever som skarpest.

 

John

Link to comment
Share on other sites

Du kan få en "ny" brukt PMII til hva forhandlere skal ha for Nightforcen.. Og skarpheten er bedre. NF'en i dette tilfellet er ikke ett jaktoptikk som man drasser med seg men en dedikert langholdskikkert, og da kan du likegodt gå for en PMII.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...