Jump to content

Avtrekksjobb Beretta 87 Cheetah


El Gringo

Recommended Posts

Har akkurat vært på banen og testskutt nyanskaffelsen.

Inntrykket var igrunnen riktig bra, men avtrekket var både langt og tungt selv etter en god del tukling i godstolen og rundt 100 skudd på banen.

Tuklingen har fjernet mesteparten av raspingen, men det er fortsatt for langt og tungt.

Er det noen som har peiling på avtrekksjobb på disse, evt om det er en grei sak å gjøre selv eller om man må levere sakene til børsemaker og vente månedsvis på å få det gjort ?

Savner også en avtrekkstopper, men det går muligens an å fikse ved å bore og gjenge opp den vitsen av en avtrekkstopper som allerede er der og montere en settskrue.

Slik det er i dag, er det fortsatt 2-3 mm klaring mellom avtrekkstopper og bakkant av avtrekkerbøylen når hanen faller, og da hjelper dt ikke så mye.

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde en 87 target, og borret opp avtrekkeren og installeret en ettervandringsskrue slik du beskriver.

det jeg ble litt hindret av var at avtrekket krevd litt ettervandring for at searen skulle gå klar av hanens halvspennhakk.

altså, still ettercandringsstoppen etter halvspennet, ikke helspennet.

hvis ikke slår hanen borti searen på vei med, og ting kan gå istykker.

jeg sleit med å borre i avtrekkeren, den er temmelig hard.

filte av overflaten på "stoppeknatten" som allerede er der, og da gikk det lettere å borre.

jeg vet at intersport i bogstadveien har fårr utført avtrekksjobbere på 87 cheeta tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Vær bare obs på at en fjerner muligheten til å bruke doubleaction-avtrekket om en stiller eventuell avtrekkerstopper på "null" ettervandring.

Ja, den muligheten forsvinner nok, men etter min mening er DA helt unødvendig og fullstendig ubrukelig til spesialfelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...