Jump to content

Bruktpris på ei Tikka? hjelp!


mikke

Recommended Posts

Har mulighet til og kjøpe ei Tikka M695. Ukjent hvor mye den er skutt. Det står på en Swarovski Habicht 2,5-10X42.

 

Hvor mye er reel pris på noe som dette? Eier som har den nå vil bare bli den kvitt, ettersom den bare står og ikke blir brukt.

 

Ellers ser våpenet greit ut! stokken er fin og den er godt innsauset i olje.

 

 

Tar imot alle svar med takk!=)

Link to comment
Share on other sites

Rifla er jo kvalitet. Er kaliberet rett for deg?

Kikkerten er, om den er i god stand, av ypperste klasse. Regner med det er PV-modellen.

Om du skal ha noe tilsvarende nytt i dag, snakker vi "noen og tjuetusen".

Får du dette oppsettet, forutsatt at det er fint brukt og i god stand, for under 10K-11K, er det nok bra handel.

 

mvh

en som har et par Tikka M-55'er og Swarovski Habicht i skapet.....

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si hva jeg betalte for ei M-55 fra 1981, men at det er verdt det forstår jeg hver gang jeg holder den i hånda og tar ladegrep.

Har i tillegg utbedret den med diverse som har gjort at den nå sikkert har kostet meg nærmere 10K. Fortsatt mener jeg det er verdt det.

Er ikke opptatt av muligheten for løpsskifte. Da heller ei rifle til i annet kal.

PS! Kikkerten er ikke med i regnestykket.......

Nederste rifla:

IMGn_1563.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk fint våpen du har der på bildet!!

 

han som eier den idag har ikke peiling på hva han har. han er ikke intressert i storviltjakt, så har dermed ikke bruk for denne rifla. det er snakk om inbrudspris på tilbud tydeligvis! han bil bare bli den kvitt.

 

rifla har litt rust her og dær, men det kan gjøres noe med.

 

regner med vi snakker om en pris på under 5000,- for hele pakka. da tenker jeg og sette på en bushnell trophy eller en tasco kikkert på den, og selge den til noen som trenger ei grei storvilt rifle:)

 

så sitter jeg selv igjenn med en bedre kikkert på Kongsberg Lakelandern, til en brøkdel av prisen det ville kostet meg i butikk :)

 

 

men problemet kommer når jeg skal gi han et bud. jeg har testet våpnet og det samler innenfor 1 cm med baneammo (kjøpt gjennom det lokale skytterlaget), kikkerten er, tydeligvis, av ypperste klasse! men han er en god bekjent av meg, så jeg vil ikke gi et skammbud heller, noe som kan tolkes som en fornermelse.

 

 

 

Men dere må alle sammen ha takk for info!! skal oppdatere dere på hvordan utfallet blir:)

 

Å ha en vidre fortreffelig sommer!!

Link to comment
Share on other sites

jeg spurte hva han kunne tenke seg og selge "pakken" for her om dagen. han sa han trengte en dag og tenke seg på. dagen derpå ringte han meg og sa: om du blar opp 1500,- før ferien, skal du få den!

 

da vil jeg si jeg fikk det fantastisk billig! fin start på sommerferien=)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...