Jump to content

Jakt og treningskule i kal 30


old-gun

Recommended Posts

Ønsker forslag til en treningskule i 150grain og i 165 grain samt jaktkuler som går likt m treningskulene. M/ samme ladning.

 

Vet at det skiller endel fra pipe til pipe her, men det finnes jo endel kuler som ser like ut m samme bc.

 

Så noen kuler må vel matche bedre en andre.

 

 

Eks Scirocco, Hornady interbond, Nosler m hvit tupp(husker ikke hva den heter)

Link to comment
Share on other sites

remington bulk kuler er jo rimelige kuler. kan nevne at 150 grs fmj gav en eksemplarisk presisjon i tikkaen jeg hadde før. ellers er ikke blyspissene derfra så dumme de heller, klart ikke noe super kuler med tanke på jakt, men til trening og vilt opp til rådyr er reminton bulk kulene fult brukbare. ta kontakt med castor for bra priser :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 100 fmj og 100 blyspiss remington som jeg tenkte å lade helt likt for å sjekke samskyting på 100 m.

 

Men blykula til rem er vel lite å skryte av, så det blir vel til nød rådyrammo.

 

Glemte vel å si det i stad at det bør være en blykule som egner seg til storvilt også.

 

Tankene mine kretset da rundt feks 168 grain sierra treningskuler, og feks 165 grain nosler partion, el Hornady interbond, osv.....

 

Hvis noen har funnet ei lett treningskule moderert ladet som går likt som ei tyngre jakt kule m kraftigere ladning, så tar jeg gjerne imot tips på dette også.

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Var ikke mye over 2 kr kula jeg betalte i min tid for Rem blykuler, men de er vel ikke brukanes til så mye heller.

 

 

Noen som har en fin kombinasjon jakt /trenings kule og ladning de vil anbefale.

 

Kom igjen gutter vi snakker 308w, her må vel noen ha tråkket løypa før meg!

Link to comment
Share on other sites

Lader 150 grains Sierra matchking og 150 grains Nosler partition med 44,5 grs N-140.

Bruker Federal 210 lr hetter.

God presisjon og utgangshastighet på 826 m/s i snitt.

Likt treffpunkt i min rifle har de og.

Link to comment
Share on other sites

remington bulk kuler er jo rimelige kuler.

 

ta kontakt med castor for bra priser :wink:

 

Ikkje for å kuppe tråden men ka koster desse kulene?

 

nå er jeg ikke 100% sikker på prisen sånt i farten, men vil nok tro at de ligger rett i underkant av 1,5 pr stk når du kjøper poser av 500 stk. gav vel rett over 1,50 for kuler i kaliber 358 for ikke så lenge siden, presisjonen er der i all fall ikke noe å si på, skjøt så seint som i går med de og det ble 3 hull så godt som i samme hull, og samme erfaring hadde jeg med 150 grs FJM versjonen i tikkaen jeg hadde før.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...