Jump to content

Benk for utvomming og flåing av hjort


Fagerstad

Recommended Posts

Eg har leita etter ein benk som kan brukast til både utvomming og flåing av hjort. Det eg finn er stort sett benkar til flåing, men ikkje utvomming. Sjølvsagt kan ein vomme ut med dei også, men eg trur ikkje det fungerer perfekt. Wadsten hadde ein benk som skulle kunne fungere for begge handlingar og eg bestilte ein, men dei kunne ikkje levere og no finn eg ikkje den lenger på sida deira. Så eg lurer på om nokon har eit tips om leverandør? Eller teikningar? Takkar for gode tips :D

Link to comment
Share on other sites

utvomminga tar du vel i skogen? benken bygger du som en stor vedbenk. altså 2kryss og noe 2x6i passende lengde i mellom og stiver av med en nede på hver side

Alt det der er kjent, men mange hjortar blir skotne på bøen, dvs. utvomming og flåing skjer på same stad.

Link to comment
Share on other sites

Litt primitivt, men fungerer: Ein vanleg palle, snudd opp-ned. Der ligg hjorten støtt og godt. Resten av flåing evt utvomming tek ein etter hjorten er hengd opp.

Har brukt palle og det fungerer, men eg vil ha noko som er litt meir tilpassa. Vi vommar ut og flår liggande og når den heng oppe så er den ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Dersom dere skyt hjorten på bøen,erdet ikkje bedre å flå han fyst og når han heng nyflådd etter bak føtene rek dikan ut vomma.det er ja ganske reinselig også.Utringing av greia og strupen tek dikan mens han ligg.

dikan har sikkert ein traktor eller to lenn te å henge han opp etter.

Nesten samme metode som me gjer på slakteriet.

Link to comment
Share on other sites

Er enklere å bruke silotalja (hvis du har dette tilgjengelig) til både utvomming og flåing. Åpne buken, sag opp brystbenet nesten opp til halsen, åpne rundt ræva, og sett strips på tarmen, , heng bakbeina i talja, og løft forsiktig opp mens du drar vomma ut i balje. Gjort på 5 min. Flåing: Skjær snitt på innsiden av lårene som vanlig og løsne rundt hasene. lag hull i skinnet og fest tau i begge skinnlappene. strekk tauet ned og fest i et feste i bakken. så er det bare å heise hjorten opp, og skinnet er av mye fortere enn med vanlig flåing!

Link to comment
Share on other sites

Joda, eg kjenner den tråden, men som sagt så såg eg på dei der meir som flåbenkar.

 

Kan ikke forstå at noen har laget en krakk/benk til å vomme ut i, og enda mindre at noen vil bruke noe slik ???? Det blir jo et jævla søl og man må løfte tunge vember opp og utav dyret. Det går sikkert på høns men ikke på voksen hjort med full vom.

 

Hvis man får flådd raskt etter felling kan man ta ut vomma hengende som noen har nevnt over her men i over 90% av tilfellene må ma ta den ut mens dyret ligger på bakken, helst på dets høyre side. Sprette opp mens dyret ligger på ryggen og legge det det over på siden, gjerne i litt skråbakke så kommer vomma m.m. ut av seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje noko problem. I dag bruker vi eit bord og hjorten dreg vi over på bordet frå skuffa på traktoren. Den blir vomma ut der og innmaten blir skyvd ned på ein plastsekk som ligg på bakken. Det er ikkje så veldig komplisert. Eller annleis enn å gjere det på bakken, men vi føretrekk å gjere det under tak og det blir på slakteplassen.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje noko problem. I dag bruker vi eit bord og hjorten dreg vi over på bordet frå skuffa på traktoren. Den blir vomma ut der og innmaten blir skyvd ned på ein plastsekk som ligg på bakken. Det er ikkje så veldig komplisert. Eller annleis enn å gjere det på bakken, men vi føretrekk å gjere det under tak og det blir på slakteplassen.

 

Jo jeg ser hva du skriver men det må da være måte på diggedarier for å få ut den vomma. For meg må dere gjøre hva dere vil men det virker forferdelig bakvendt.

Nå har ikke jeg vommet ut så mange hjort men noen hundre har det blitt, for meg er det som er beskrevet her : Bakvendtland, enkelt og greit

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikkje så veldig bakvendt når ein skyt på bøen. Det er ikkje særleg praktisk å vomme ut midt på bøen i mørket. Det er null problem å flytte dyret med traktor til ein plass med lys og det blir til slakteplassen. I skogen er det ein annan sak, der blir dei vomma ut på skotplassen.

Link to comment
Share on other sites

Vet enkelte som jakter i områder med mye myr å slepe igjennom vommer ut for så å sy igjen buken.

 

 

sm336905.jpg

 

Sammenleggbar sak fra samme butikk http://www.bushwear.co.uk/nostyles.php? ... lassID=139" target="_blank

Vi har ein som ser sånn ut men er heimelaga..Er høgare på eine sida slik at vi kan dra vomba ned og ut av dyret + at blodet renner ut!:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...