Jump to content

Enemy at the gates, Mauser kikkert - 8X ERBA(?) Kjøpe hvor?


sjorgen

Recommended Posts

Har fått meg en K98, og tenkte at det hadde vært litt moro å ha "samme" rifla som i nevnte film. Jeg sliter dog med å få tak i optikken (og forsåvidt også alt av montasjer). Har googla ganske lenge her nå, og det eneste jeg har funnet ut er at de (etter sigende) har brukt BNZ single claw ringer og baser og 8x Erba-kikkert. Noen som har mer info, evt. vet hvor jeg kan få tak i det jeg trenger?

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har lest meg til er det høyst usikkert om Erwin kønig var en reell person, hvis så var tilfelle ville jeg tro han var utstyrt med en zf42. Disse er som nevnt dyre om du kommer over en. Det finnes dog av og til annen eldre europeisk optikk å få tak i som i mine øyne ville kle en m98 godt

Link to comment
Share on other sites

det går nokk at tråle videre: "enemy at the gates König rifle scope" så blir det nok bra.

 

Var det jeg gjorde. Jeg kom også frem til Zf42, som noen allerede har nevnt her, men jeg kan ikke se at det er samme kikkert som på bildet jeg postet?

 

Edit: Kanskje man bare skal gå for en zf-41,for den er i det minste å få tak i, men dette er visst en scout-kikkert..

Link to comment
Share on other sites

Nyprodusert "Single claw mount" med 26mm ringer fra http://accumounts.com/ $239

 

image027.jpg

 

Settes på BNZ eller 660 merket (Steyr) HV Mauser for å få det rette "stuket" :-) Framre ring skjuler delvis utfresing og HÆRverking.. Montasjen må loddes på slik at regnr sikkert slås inn på nytt og godkjennes.

 

Disse montasjene kom fra Østerike/Ungarn og var opprinnelig bukt på Steyr M95 rifler.

 

På bildene fra filmen ser det ut til at kikkerten har for stort objektiv til at den kan tas av rifla..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...