Jump to content

tips til billige og bra kikkerter med avstandsmåler?


marius87

Recommended Posts

Hey som tittel sier , noen som har noen tips til billige og bra kikkerter med avstandsmåler?

 

Og med bra mener jeg bare at det ikke blir knute på trådkorsa etter litt bruk, siden billig og bra sjelden hører sammen:)

 

 

Tenkte at det må være genialt på salongen, og lage tabell for vær 20 m eller lignende mtp .22 kulas kulebane

Link to comment
Share on other sites

Det du spør etter finnes ikke. Det vil si at de dyre koster over 20 000,- de billige rundt 10 000,-

 

Det er mye billigere å kjøpe vanlig kikkertsikte og en børse som skyter flatt. Skal det være "salong" så er 22mag(WMR), 17Mach2 og 17HMR sykt mye bedre, sistnevnte best.

Link to comment
Share on other sites

Hadde burrisen i bakhodet når jeg tenkte på dette for man får jo kikkerter kikkerter til en tusenlapp , og om man fikk da en med avstand til 2-3tusen hadde det vært aktuellt tenkte jeg:)

 

ikke at de i 1-2 tusen kr klassen er noe og rope hurra for men det er jo bare til en 22lr:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fundert litt i disse baner når det gjelder subsonic.

Jeg har lett, men ikke funnet, etter en avstandsmåler som lar seg interface med en mikroprosessor.

Den trenger formodelig ikke optikk i det hele tatt, men kunne latt seg skru fast i feks kikkert med ett enkelt LED -display som viser antall knepp/holdover for aktuell ammo.

Eller vise i tall meter/yards/grisepikklengder til målet.

 

Produktet finnes ikke..

 

Det kan virke som om innmaten i laser-avstandsmålerene kun lages av få produsenter, iallefall om man skal ta prisen av kinesiske avstandsmålere som indikasjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...