Jump to content

Redringen - på side by side ?


Benjamin

Recommended Posts

Heisann! Jeg har ett lite spørsmål angående det nye haglesiktet, Redring. Den passer på alle sikteskinner på hagler fra 5-11 mm tror jeg det var.

 

Den er mye brukt på OU og magasinhagler, og viser hvordan haglespredningen blir på 20 meter.

Funker denne på samme måte med en ss hagle, og evt en drilling?

 

Link til video =

Link to comment
Share on other sites

Her har du 2 linker til tråder ang redring-siktet. Vet ikke om det du lurer på står der, har ikke lest igjennom. Men ser gjerne at du stiller spørsmålet ditt i en av disse trådene. Slik at det kommer en annen person som lurer på dette og annet, kan han finne alt i en tråd. Det er muligens også flere tråder om dette, men dette var de første to jeg fant.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=3&p=762920

http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=20&t=63681

 

Edit: Hva skal du med redring på drilling?

Link to comment
Share on other sites

Men det er vel ikke nyttig med sikte på rypejakt? eller ??

 

Må både skytes inn på rifle og hagle

 

Men jeg skulle ha brukt redringen på haglejakt :D Ikke riflejakt :D

 

Du ser misforståelsen?

 

Jeg har tenkt på en drilling. Der følger det med ett sikte.. Den skal skytes inn slik at rifle og hagle kan brukes samtidig..

Får å sleppe det, tenkte jeg å anskaffe en Redring, som jeg monterer når jeg skal på haglejakt, uten å bruke rifla.. ehe

Link to comment
Share on other sites

Utvilsomt et spennende produkt, og prismessig er den gunstig sammenlignet med redring, men prisen er helt forjævlig om man ser på hva de faktisk har av materialer og produksjonskostnader i den :)

 

Neste nummer av vapentidningen skal teste den, regner med at de sammenligner den ganske direkte mot redring da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...