Jump to content

Verdens største laderom?


thomasvp

Recommended Posts

Oppfintsomt :D

Ingen naboer som lurer på hva i huleste du driver med ?

Regner med at du sjekker yr.no før du skal ut og lade :D

 

Hehe, nei hittil ingen lugubre øyne som har sett på meg... Men egentlig så forventer jeg nesten det for hver som eventuelt går forbi nedenfor her! :D

 

Stillig :)

 

Ka blir prisen for 25 patroner i forhold til butikken?

 

Yr.no går det ikkje ann å stole på uansett.

 

 

Det jeg lader nå koster ca 7,- pr patron, så ca 175,- for en eske med 25 patroner :) 35 grams ladninger med en utgangshastighet på ca 430 :) Er vel ikke av den typen patroner en får kjøpt i butikkene nå til dags men... :)

 

 

Hehe, klart det er fint å sitte ute, men det slår meg at her er det en som ikke får sette pressa på kjøkkenbordet. Vi er flere. :D

 

hehe, ja jeg har prøvd meg på den! Gikk fint et par ganger, helt til jeg spilte utover ca 35 gram med us #6 på gulvet... Ble ikke så veldig populært for å si det sånn! :D

 

Har du samme "problemet" ? Er vel ikke lett å prate seg fort ut av dette... hehe! :D

Link to comment
Share on other sites

Hva blir prisen på trening ammo?

 

Godt spørsmål! Satt meg ned å regnet litt på det og kom frem til at det igrunn ble ganske dyrt i forhold til hvis du skulle kjøpt ferdig fabrikkammo...

 

Hvis vi sier at de beste forholdene er tilstede. Altså; du får lånt deg en presse, en kruttvekt og en ladebok, og i tillegg får gratis tomhylser fra leirduebanen. Så sier vi også at du er så heldig at du bor 100 meter unna nærmeste forhandler som selger komponentene du trenger sånn at du slipper både frakt og bensinutgifter på dette her, vil dette bli omtrent prisen pr patron:

 

 

  1. Tomhylser :

  1. Gratis!

  • Forladning (Wad) :
  • 0.40,- (ca 200,- for 500 stk.)

  • Tennhette :
  • 0.60,- (ca 60,- for 100 stk.)

  • Krutt (litt over 20 grain) :
  • ca 1.00,- (Alt etter hvilket krutt du bruker, men 1.00,- kan man si er rimelig)

  • Hagl (24 g. Stål #7) :
  • ca 2.50,- (Litt vanskelig å si hvilke priser du kan få på dette.. dette er sånn ca..)

 

SUM: 4.50,- pr patron.

 

Som du ser, så vil nok dette bli en dyr erstatning for treningsammunisjon.. Jeg ville ikke gjort det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...