Jump to content

Raudnakkes olje og KKC stokk.


Recommended Posts

Heisann.

Jeg har en litt"tørr"KKC stokk som jeg har tenkt å fixe opp.

Å for lenge siden kjøpte jeg Raudnakkes eminente stokkolje. Men jeg vet ikke hvordan jeg påfører denne å i hvilken rekkefølge. Har en flaske med litt i og en flaske med mye i.

Hvem tar jeg først å hva bruker jeg til påføring?

Har derer noen andre gode råd om hva jeg burde gjør med stokken før påføring av ny olje? Den er ikke skitten eller noe slik..bare"tørr" og blass i fargen. Bør jeg pusse,å event med hva? Skal den"avfettes"av noe slag?

Andre ting jeg bør være obs på eller bør ta meg tid til å gjøre?

Takknemmelig for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som har brukt denne oljen som kan gi meg råd om hvordan den påføres?

 

Det står rimelig godt beskrevet i woodstock-tråden. At ikke så mange orker å gjenta det i denne tråden har jeg forsåvidt ikke noen problemer med å skjønne...

Link to comment
Share on other sites

Mye ideer her, men la oss se litt..

 

KKC er en laminatstokk.. Tidligere kkc var visst laget av svartor..senere av bjørk har jeg latt meg fortelle.

 

Jeg har oljebehandlet 2 laminatstokker som jeg kan huske, en kkc og en remington. KKC'en var vel av den tidlige sorten og som jeg husker det tørstere enn en alkis halvveis gjennom Sahara. Mener jeg fant en prosedyre der jeg lot en fyldig påføring trekke inn og tørke en del døgn før neste påføring som best egnet for den. En stund siden dette her..

 

Over til debatten hvorvidt laminatstokker skal oljes eller ei

 

Johnny Boberg har en interessant teori der han hevder at impregnering med fortynnet epoxy skal være en bedre metode for disse.. Årsaken er visst at laminatet har soner med eksponert endeved i annethvert skikt, og en jevn behandling derfor blir umulig. Jeg er faktisk tilbøyelig til å være enig med ham, og siden han har mer erfaring med laminat enn meg pleier jeg derfor å henvise folk som spør til hans teorier. Jeg antar han har underbtgget dem med solid praksis....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...