Jump to content

Til dere med CZ 550 i magnumkalibre.


Recommended Posts

Har en CZ 550 i 375 H&H Mag, som jeg desverre ikke enda har fått finskutt med pga diverse prosjekter.

Skal til å file til forsiktet blant annet, skal bare få veden i hus først.

 

Så til poenget;

 

Den skruen som sitter fremst på forskjeftet, litt i forkant av skurene, vil denne kunne virke inn på presisjonen ved varmgang??

Den blir jo ytterligere et festepunkt i forkant av låskassa, den vil vel føre til klatring eller andre morsomme bivirkninger når den blir varmskutt??

Kan den tas ut uten store følger??

Forrige eier snakka om at han skjøt oppskyting f.eks i to omganger, men jeg fikk ikke helt tak i hvorfor... Begynte å stusse litt på om det kunne skyldes denne skruen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei igjen.

 

Har fått skutt endel med børsa nå, begynner å bli vant med litt kraftigere saker enn 6,5:) Heldigvis får en vel si....:)

 

Har dog litt kluss; det siste skuddet i magasinet kiler seg fast i det det skal føres forover og inn i kammeret, virker som det havner i beknip mellom høyre låskassevange og bunnen i magasinet.

Noen med lignende erfaringer?? Hvor må det files for å slippe dette??

 

Kassa virker noe rå og upolert generelt, kan det lugge i grader under vangen?

 

Fint hvis noen har tips, skal skyte opp når jeg bare kommer meg hjem fra sjøen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en CZ 550 i 375 H&H magnum. Da jeg ikke gadd justere inn 20 knepp opp eller ned før jakta hver j.... gang fikk jeg bedda låskassa, satte inn rekylbolter og tok vekk den fremste skruen og brukte grovt verktøy for å frilegge løpet fra kassa og helt frem.

Etter den omgangen gikk det an å forlate rifla i skapet for en lengre periode og allikevel treffe der man traff sist gang uten å måtte justere kikaren.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har drevet og prøveskutt md både SGK 250 grs og 300 grs Interlock, men får ingenting til å samle. Skyter riktignok med åpensiktene men SÅ jævlig skal det ikke være... Ligger med anlegg og konsentrerer meg osv men ikke f....

 

Hvilke kuler bruker dere rundt forbi?

 

Eller er det som han skriver over behov for bedding osv??

 

Trenger hjelp her folkens...

Link to comment
Share on other sites

Steppdek sin rifle var det jeg som kjøpte ny.Løpet ble frittlagt helt fra bakre del av løpet og helt fram.DVS friliggende løp i hele løpets lengde.2 rekylbolter ble satt inn.En under fremre del av låskassa (lik en mauser 98) og en bak magasinbrønnen .Jeg bedda så hele låskassa inn i stokken med Brownell gel beddemasse.Skaut mye med rifla med støpte kuler og ingen anntydning til sprekker i stokken.

Presisjonen lå på rundt 4 cm med de fleste kulene jeg prøvde i rifla.

Kjøpte meg 460wby og solgte rifla :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...