Jump to content

Noen som selger IMR-4350 ?


seawolf

Recommended Posts

Trenger mer drivstoff til 300 grs Woodleigh i 375 Ruger, og IMR-4350 har vist seg å gi både flott presisjon, og gode hastigheter.

 

Lagret av krutt er i ferd med å tømmes, og jeg leter etter ny kilde.

Noen som vet hvem som selger dette kruttet?

Link to comment
Share on other sites

Tror det er vanskelig å få tak lenger. Diskuterte ladninger med en som driver våpenbutikk og da jeg fortalte at jeg brukte IMR krutt så han på meg med STORE øyne og utbrøt: "Hvor i h...te har du fått tak i det kruttet? Det har jo ikke vært å oppdrive i Norge på flere år!!"

 

Ikke vet jeg hvordan det er i dag, men jeg har nå hatt disse boksene i noen år og har ikke handlet på en stund. Det er vel nesten helt umulig å få kjøpt slikt fra USA slik hysteriet er pr i dag? Hvis det er noen som kan få nødvendige tillatelser til innkjøp er jeg i allefall interessert i å bestille for jeg bruker amerikanske ladebøker som ofte henviser til USA krutt. Tror ikke det skulle by på noe problem å få "solgt" et helt parti før det ble bestillt, vi er nok mange som gjerne ønsker å bruke annet enn Norma og Vitavouri krutt.

Link to comment
Share on other sites

Hodgdon 4350 er selvfølgelig en av kruttene som ikke blir tatt in av nåværende importør :evil:

Men, VV N-550 er en ypperlig erstatning. I et annet kaliber har det gitt ytterligere en liten hastihetsøkning i forhold til H4350 og IMR 4350.

Hodgdon og IMR krutten var i utgangspuntet det samme kruttet, men IMR er såvidt tregere en Hodgdon p.g.a. måten det ble lagret på i sin tid. Den forskjellen har de beholdt frem til idag.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Vel, jeg har sett annonsen og på et annet forum ble det sagt fra JD at kruttet kom inn i slutten av februar. Men dette er jo midt oppi hamstringskrisa i USA, så jeg vet ikke. De har jo ingen ordentlig fungerende nettside lenger og å drive å navigere de derre finn.no annonsene er jo håpløst.... :?

Link to comment
Share on other sites

Må ærlig innrømme at jeg sliter litt med å finne ut av hvordan nettbutikken og en eventuell totaloversikt over varer hos Jaktdepotet virker :?

Det ligger jo en del produkter under Bransjekammeret med bla link til en hjemmeside og nettbutikk som ikke er oppdatert eller virker.

Får prøve å sende en mail og se hvilken respons jeg eventuellt får.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaktdepotet har ingenting inne enda, sjekket senest i dag - stadige forsinkelser, sikkert ikke bare bare å importere en container med krutt vil jeg tro.

Uansett er det fullstendig talentløst å ikke ha en operativ webside i 2013 - hvor vanskelig kan det være - og at de mister mange potensielle kunder på det kan jeg skrive under på.

Link to comment
Share on other sites

Kan nok sikkert begynne å tenke på ladninger med VV- eller Norma krutt først som sist.

Trasig, da IMR 4350 var supert til Rugern med 300 grs kuler... :(

 

Noen som har god erfaring 300 grs kuler og VV-eller Norma til 375 Ruger?

Tenkte på N 160, funker jo greit i H&H og Rugern har jo litt større hylsevolum.

Her blir det tydeligvis prøving og testing for å finne en brukbar erstatning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...