Jump to content

Manuel oppspenner på Mauser M98?


Aannerud

Recommended Posts

hvordan betjener du den? bare å trykke rett inn med tommelen? tungt? Hvilken hensikt Har sluttstykke låsen? Gjør den att man ikke trenger spenne opp på nytt ved oppfølgingsskudd?

Edit: finner sikkert svar i linken din,

vis Ikke lurer jeg fortsatt

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Har hengt litt ja, men det er helt borte etter at jeg spanderte en dråpe olje. Det er ikke videre tungt å spenne den opp, men litt kraft må man bruke. Den er ganske så lydløs.

Sluttstykkelåsen låser hevarmen sånn at man ikke kan åpne den utilsiktet. Jeg har den versjonen uten sluttstykkelås, har ikke hatt noen problemer med at sluttstykket har åpnet seg og patronen falt ut. Bestilte rett fra voere, er beskrevet lenger opp i den tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En elegant modell finner du hos en tysk børsis som ser ut til å hete "ash": AS.H Produkte ,er det vel firmaet heter..

Har denne siden på snarvei på pc`n men får f.. ikke til å kopiere den og legge linken her.

Andreas Schuler heter innehaveren

 

Handspannung Mod. 98 heter løsningen. Lik den som Mauser M03 har.

Vurderte denne på en Sako, som de også lager til. Kom ikke så langt at jeg fant ut leverandør eller direkte best. Ser de har net butikk med pris.

Ble vel litt skremt av totale byggepriser så jeg solgte unna i skapet og kjøpte Blaser R8

 

Uansett søk på de ord og navn jeg nevner så finner du nok frem.

 

Blir helt garantert en fin løsning på mausern denne :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...