Jump to content

Deler til "halvgamle" våpen, dvs ikke antikt.


Recommended Posts

Har en førkrigs Anschutz enkeltskudds hagle i 6 m/m. ( spurv / mus ?? ) Et totalt unyttig våpen i og for seg, men skulle gjerne sett at den var i funksjonell stand. Utrekkeren er brukket og reserveldeler fra fabrikken er ikke å få tak i. Har trålet nettet uten videre hell.

 

Noen som har ideer om hvor man kan henvende seg for å få laget en ny? Gjerne noen som ikke ønsker å tømme kontoen min helt i prosessen!!

 

Samtidig har jeg tatt på meg å lete etter noen deler til en S&W gassdrevet luftpistol, modell 78G. "Bunnproppen" i skjeftet mangler og dette er ikke deler som vokser på trær! Noen som kan gi gode råd i sakens anledning??

Link to comment
Share on other sites

har du fått noen respons på deler til den trostehagla? Mulig jeg kan lete opp noen deler som passer eller kan tilpasses, fra salongrifle av samme fabrikat. Bilder av børsa kan være nyttig, så ser jeg i alle fall hva som definitivt ikke passer :-)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg kikket litt gjennom stabelen med skrot, jeg har pga langt fremskredent pakkrottesyndrom tatt vare på mye rart i håp om at det kan komme til nytte en dag. Jeg fant to stk utdragere (samt sluttstykker og andre smådeler) til Anschütz enkeltskudds salonggevær, jeg mener disse er av samme konstruksjon som trostehagla. Boltmekanisme, med underliggende halvmåneformet utdrager, ikke sant?

 

Jeg tipper at en av disse utdragerne kan tilpasses trostehagla di, hvis det altså er rett modell ellers. Jeg tror at eneste forskjell er diameteren på utfresningen til patronen, samt individuelle forskjeller i tilpasning fra våpen til våpen. Dette fikses lett med rundfil og litt tålmodighet. Du kan få delene hvis du dekker portoen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

At Kammeret er en uunværlig kilde til gode råd har jeg visst lenge men man skal heller ikke glemme at dette er fantastisk kilde til utgåtte deler som "ikke er å få fatt i"!

 

Takket være Vargen og Tesla fikk jeg det jeg trengte til begge våpnene. Og her snakker vi om deler som ikke er å oppdrive hos de største deleforhandlerne i USA!! Takk skal dere ha begge to gutter. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...