Jump to content

Ny nord-trønder!


Raptr92

Recommended Posts

Heisann!

 

Er nok litt sen med innsjekkinga siden jeg har brukt forumet en stund, men bedre sent enn aldri! :)

 

Jeg er en gutt på 20år som nettopp har bestått jegerprøven, og gleder meg som fy til høsten :mrgreen: Har fra før av ikke skutt med noe annet enn 22lr(skiskyting 11år), men fikk jo prøve diverse på jegerkurset og det blir kjøpt hagle rimelig brennkvikt! :D Tenkte da på en Star Baikal 12/76 o/u som første våpen(innsigelser?) Rifler finnes i familien, så blir ikke eget kjøp med det første(studentøkonomi)...

 

Fra før så er jeg et ihuga friluftsmenneske som ikke har vært sykelig opptatt av jakt, men i våres meldte jeg meg på kurset og nå er jeg altså klar til å ta med svartkjel OG børse i skauen! :)

 

Vil forresten benytte anledningen til å takke for all kompetanse og råd her inne på forumet! :D Hadde vært mye grubling uten dere for å si det sånn... :P

 

Me sjåast!

Link to comment
Share on other sites

Star Baikal 12/76 o/u som første våpen(innsigelser?)

Her kommer du sikkert il å få ørtåførti meninger. Noe som er forstålig. Prøv å skyte en haglepatron på papp, så vil du finne ut samlingene ikke akkurat er hullihull.

 

Kort oppsummering:

1. Baikal funker

2. Baikal funker

3. Baikal er tung og stygg

Link to comment
Share on other sites

Prøv å skyte en haglepatron på papp, så vil du finne ut samlingene ikke akkurat er hullihull.

Bra! Akkurat slik det skal være med ei hagle, god spredning. :wink:

 

Trådstarter: Star Baikal er ei god hagle, solid sak. Finner du ei som passer deg så har du hagle livet ut.

Link to comment
Share on other sites

Kort oppsummering:

1. Baikal funker

2. Baikal funker

3. Baikal er tung og stygg

 

Etter min mening skal børsa være røff, ikke feminin... :P At den er tung,hmm... pumper du fiskeboller?

 

Noraf: Det har jeg ikke tenkt så mye på, men har prøvd o/u og den synes jeg var god å holde i! Eller vil du selge s/s ? :P

 

Regner med at jeg må tilpasse børsa endel ettersom jeg er lang, men det skal jeg få til :)

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening skal børsa være røff, ikke feminin... :P At den er tung,hmm... pumper du fiskeboller?

Nå skal det sies at jeg aldri har skutt et skudd med baikal. Hvertfall ikke ikke de siste 2-3 årene når jeg fant ut det var flere forskjeller enn o/u og s/s.

 

Men jeg baserer den uttalelsen på de tjah... 300 trådene om "Hvem hagle er best?????????????????????????"

8)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du være :D

 

Det er gjerne slik at majoriteten av hagleeiere, meg selv inkludert, vil ha hagla så lett som mulig, hvis ikke "blir den så tung å dra på i fjellet". Det man glatt overser er de 5-10 kiloene kroppsfett man gjerne kunne vært foruten. I tillegg er det helt gratis å fjerne dem :winke1: Da blir 2-300 gram lettere hagle plutselig ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Er slik jeg også tenker :P Sekken blir jo gjerne lessa full med dupeditter som man ikke bruker iløpet av turen, så da blir vekthysteriet litt meningsløst! :)

 

Det jeg har lest meg til er at baikal tåler mye, men at den er stygg... Ja den er ikke pen, men det driter jeg i :P Skal ha noe som funker over lengre tid, that's it! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...