Jump to content

Remington 597, hva er den verdt?


marius87

Recommended Posts

Som tittelen sier , noen som har formening og hvor mye jeg kan selge 597 min for?

 

3år gammel og gått 5000skudd kanskje, med u-zoomende kikkehull fra gamo, a-tec rimfire og et 30skudds mag

 

De som kjenner den er vel kjent med dens magiske evner :lol: Og vurderer da og bytte den ut til fordel for .17 hmr:)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En remington er en halvauto .22 rifle som er litt mindre salgbar en en ruger 10/22 hovedsaklig på grunn av at folk kjenner til rugeren bedre, og det fins fler dingser til den.

halv pris er tommelfinger reglene for "normale" brukt våpen

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg spør er jo av den enkle grunn at de som har hatt fingrene sine på en 597 vet at den er så ræva at man burde fått betalt for og eie de.. ikke mater den slik den skal,, og presisjonen, finnes den? :mrgreen: hehe

 

Derfor spør jeg, fordi det kanskje er noen fler her inne som har kjøpt eller solgt samme greiene:)

Link to comment
Share on other sites

En kompis og meg kjøpte en hver på villmarksbutikken for noen år siden og han har akkurat de samme problemene med sin. Og det er med alumag, 30skuddsmaget derimot er plast men det er så langt og ser helt pønsj ut syntes jeg så det brukes ikke.

Matingen er en ting,men presisjonen, har fått prøve en og annen type ammo oppgjennom med den og noe er bedre enn annen men dog, den er i mine øyne ubrukelig til noe annet en morroskyting og mengde trening med våpen:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var heldig og fikk min for tusen kr, med billig sikte. Lite brukt og veldig pen. Skulle ha ei nett, lita rifle til frøkna. Den gikk urolig bra på første skyting.

 

Etter å ha modifisert/oppgradert den, er jeg så fornøyd at jeg faktisk solgte Anschutzen min i går. Den kommer ikke til å bli brukt mer... Anschutzen er nok bedre uansett, men jeg skyter så lite med salonggevær, og jeg ville ikke ødelegge den ved å kappe kolben, at det var bedre å kjøpe ei "rælrifle". Men åtte mm på fem skudd med tusenkronersbørse er da bra det!

 

Men ikke forvent å få mye igjen for børsa. De koster ikke mer en litt over to lapper nye. Om det er med kikkert da, vet jeg ikke, men om det er, er det ikke verdt noe. Maks 1 500,- vil jeg si. Står en hos Børselars til to tusen med 4x32. Stått lenge!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en 597 ny for noen år siden og hadde den i ett år, da ga jeg bort den... jeg har hatt diverse remington oppigjennom årene og alle de børsene har fått en fair sjans men tålmodet tok slutt og nå holder jeg meg til Mauser og CZ.

Link to comment
Share on other sites

skyter hull i hull på 100 :winke1:

 

Det skulle eg likt å sett, gitt :lol:

 

 

Fra benk gjør min det. Uten benk ikke alltid gitt men da er det jeg som er begrensningen, mulig jeg har vært heldig med min da denne er noen år gammel og kvaliteten på de kan jo ha blitt dårligere de siste åra noe jeg har hørt rykter om angående andre Remington produkter og.

Link to comment
Share on other sites

Kun siste gen magasiner som er brukande. sitter med 2.gen (første alu magasinet) og det funker ikkje med meir en 5 skudd, mens 3.gen funker som faen, men det har er jo såklart rota bort.

 

Ellers så har eg kun gode ting å seia om presisjonen i min 597HB. Har til og med klart å samle 5skudd i innerX på 200m elektronikk. Med lapua standar klarer den fint en liten tre-kløver på 100m

 

Liker du å demontere for å pusse etter 50 skot så vil eg ikkje anbefale 597, for her må du til med umbrako for å løyse guiderail slik at ein kan ta ut sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en slik med det samme dem kom på markedet. Den skjøt hull i hull,å spiste alt av amo jeg ga den. Litt problemer med dem gammle plastmagasinene,men jeg fikk 2 nye fra importøren uten spørsmål.

Den ble solgt for mer en jeg ga for den,men det var pga jeg fikk en sykt billig handel med en butikk som ikke kunne våpen.

Nå har jeg på nytt handlet meg en 597 for 1000.- ink kikkert og demper..den er 3 år gammel.

Et ok kjøp mener jeg. Grunn til jeg velger en 597 er di mange muligheter man har med flotte stokker fra Boyds..samt den blir litt mer praktisk på fjellet enn min CZ 455 Varmint.

 

Når det gjelder hva din rifla kan være værd,så er den akkurat så mye værd som en kjøper er villig til å betale deg..men det er vell nevnt lenger opp i tråden.

Morrobørse med høyt potensiale for å inkludere fruen og barna til ballongskyting i hagen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig klar over at det kommer ann på hvor mye kjøper er villig til og gi, nettop derfor denne tråden ble opprettet, for å få en pekepinn på om det er 150 kr eller 1500 kr, og pekepinnen min har jeg fått:)

 

hadde det ikke vært for at den var så eksepsjonellt bra på og mate hadde jeg ikke kommet over kammeret, da jeg søkte etter den feilen på detta internettet 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...