Jump to content

Dobbelt feltstevne i Dalaråa 12.-13. Mai - Sunndal Pk (M&R)


HelgeK

Recommended Posts

Sunndal Pistolklubb har gleden av å innvitere til felthelg i Dalaråa 12.-13. Mai 2012.

Feltløypa ligger langs vei, så vis det ikke regner går det fint med småsko (vi har selvfølgelig bestilt fint vær :mrgreen: )

Resultater vil bli vist "live" med prosjektor inne i klubbhuset.

Stevnestart kl 10.00 begge dager.

Det vil bli salg av brus, kaffe, vaffel, pølse i brød og gryte.

 

Lørdag 12.05 - Finfelt, Grovfelt, Militærfelt og Revolverfelt.

 

Søndag 13.05 - Spesial Pistol, Spesial Revolver, Magnum 1 og Magnum 2 - Midt-Norsk Mesterskap Magnum 1&2 (siste påmld kl 13.00).

Vi satser på spennende omskyting på fallfigurer.

Itillegg skytes det en uoffisiell M16 klasse - Kun Smith & Wesson M16 (faktor 110), samme løype som Mag. 1&2.

 

Det er mulighet for å campere på området med bobil, campingvogn eller telt.

 

Veibeskrivelse finner du på vår hjemmeside: http://www.sunndal-pistolklubb.net/artikkel.asp?art=566" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Velkommen til stort feltstevne i Dalaråa :D

Vi håper på stevnerekord, så ta med hele familien, mye våpen og ammo og legg helga til Dalaråa :mrgreen:

 

 

 

Ps: har du gamle mobiler liggende?? Sunndal Pk er med på Mobilretur ordningen, ta med dine gamle mobiler og lever dem inn hos oss.

Klubben får kr 35,- for hver mobil som leveres inn. Siste innsamlingsdag er 13.05.2012.

Mere info om ordningen finner du her: http://www.idrett.no/tema/mobilretur/Si ... retur.aspx" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Du kan også støtte Sunndal Pk med å stemme her: https://www.facebook.com/SpareBank1SMN/ ... E12FA4D47D" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Sparebank 1 SMN gir klubben en 10'er for hver stemme vi får.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skryt til Sunndal for perfekt gjennomført stevne og resultatliste nesten før vi kom hjem.Dette blir jo noe å strekke seg etter.Det var jo selvsagt for småe skiver på mitt nivå,men det skyldes muligens manglende trening???

Link to comment
Share on other sites

Da var andre dag ferdig.

Resultatene finnes her: http://www.sunndal-pistolklubb.net/artikkel.asp?art=694

 

Totalt 255 starter iløpet av helga, noe som vi er godt fornøyd med.

Hadde været vært bedre hadde det kanskje kommet flere.

 

Stor takk til alle våre medlemmer som var med og en stor takk til alle som kom på stevnet vårt.

 

 

Løypa var nok i tøffeste laget. Skrudde nok litt for mye igjen på vanskelighetsgraden, iforhold til i fjor.

Men da fikk vi hint om at den var for lett, og nå var den litt for vanskelig.

Får satse på å finne midta til neste år :D

Link to comment
Share on other sites

Løypa er nesten aldri for vanskelig, og den er lik for alle.

 

Hvor ofte ser du en 10-er i turn eller 20 i hopp - selv hos verdenseliten?

 

Nja, men med dagens 97% krav og slike løyper blir det folksomt i B-klassen til neste år.

 

Men er enig i at det er likt for alle.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, greit at alle har noe å strekke seg etter.

Blir litt skjev fordelt på klassene, men slikt gjevner seg nok ut iløpet av året.

 

Av 150 starter var 67 i A.

 

Resultatet fra 1FGMR ble fordelt slik:

13 starter - A kravet.

67 starter - B kravet.

31 starter - C kravet.

39 starter - D kravet-

Link to comment
Share on other sites

Det var tydelig at Sunndal pk hadde varierte utfordringer til oss skyttere, og selv om det var litt vanskelig innimellom, var det gøy.det å sette ei løype uten og tenke seg om og gjemme seg bak at det er likt for alle, er ikke policy for denne klubben.tusen takk for ei fin helg! :D

Link to comment
Share on other sites

Kan kun uttale meg om lørdagen, men løypa var fin den (med ett par untak).

 

Untakene var:

Standplass 4 (tror jeg), den hadde i hvert fall 5 små sorte blinker og etter mitt syn litt vel kort skytetid for middelhavsfarere i Mil og Revolver, spesielt så tidlig i løypa.

Det andre og det eneste jeg virkelig mener var for tøff, var liggende. Det to små blinkene under den store var rett og slett for små for avstanden og etter min oppfattning svært mye vanskligere enn resten av løypa. Jeg savnet fallfiguren på dette holdet, som jeg mener normalt gir nok vansklighetsgrad på denne standplassen. Ellers var løypa helt grei (men var det flere små blinker i år eller?)

 

Ventetid, resultatservice og påmelding var til strålende etterfølgelse, snakk om å legg lista høyt for oss andre stakkarer. (Takk til Helge for nye tips til bruk av Sandnes programmet).

 

Kjøkkenet leverte god gryte, og værgudenes innfal passet meg fint. Så alt i alt en kjempe flott dag (Dere som ikke reiste dit kan bare angre dere, vi som gjorde fikk en kjempe dag i Daleråa 8) ), skulle bare unske jeg hadde orket å komme søndag også.

 

Vi 3 fra VPK var i hvertfall kjempe fornøyd med dagen. Takk til Sunndal pk for nok ett flott stevne.

Link to comment
Share on other sites

 

Untakene var:

Standplass 4 (tror jeg), den hadde i hvert fall 5 små sorte blinker og etter mitt syn litt vel kort skytetid for middelhavsfarere i Mil og Revolver, spesielt så tidlig i løypa.

Det andre og det eneste jeg virkelig mener var for tøff, var liggende. Det to små blinkene under den store var rett og slett for små for avstanden og etter min oppfattning svært mye vanskligere enn resten av løypa. Jeg savnet fallfiguren på dette holdet, som jeg mener normalt gir nok vansklighetsgrad på denne standplassen. Ellers var løypa helt grei (men var det flere små blinker i år eller?)

 

Hehe.....skiskytterblinken er det mange som ikke liker ja.

Men den skal ikke være så uoverkommelig, 5 blinker med Ø 11 cm på 10 meter, på 10 sek.

Kommer nok til å bytte den ene med "mini-småen" slik vi hadde før.

 

Liggende ble nok litt tøff, mange valgte å ikke skyte på dem to små. Men det var litt av meningen også.

Kanskje dem blir litt større neste år....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...