Jump to content

Gammel Swarovski


jalla

Recommended Posts

1000kr for en helt grei Swarovski? Det er alt for lavt! Med tanke på hvor lite du får for 1000kr nå ville jeg si minst 3500 hvis den er helt fin i linsene. Det har ikke skjedd SÅ mye på optikkfronten de siste årene. Linsene og coatingen er slett ikke blitt så mye bedre, og jeg kan ikke tenke meg at den veier så enormt mye mer enn en lettmetallskikkert.

 

Jeg solgte en gammel Zeiss diatal c 6x36 for ikke lenge siden for 1500kr. Det var et røverkjøp for han som kjøpte den spør du meg. Burde egentlig tatt en tusenlapp mer for den også.

 

Gamle Swarovskisikter er gode som gull, og en god 1,5-6x42 er jo fremdeles et drømmesikte! :) Men hvis du selger et til 1000kr så får du sende meg en pm. Kjøper det på flekken :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

[personlig oppfatning]

 

3500 er noe mer en jeg ville betalt for den - tidens tann sliter uansett.(selv om det er bra behandlet) - 3000 kr ville jeg kanskje vurdert - 2500 og jeg kunne kjøpt. Til sammenligning ligger relativt nye (brukte) slike tyske sikter ligger på 3500-5000kr og da er dem ofte bare 1-3 år.

 

[/personlig oppfatning]

Link to comment
Share on other sites

[personlig oppfatning]

 

3500 er noe mer en jeg ville betalt for den - tidens tann sliter uansett.(selv om det er bra behandlet) - 3000 kr ville jeg kanskje vurdert - 2500 og jeg kunne kjøpt. Til sammenligning ligger relativt nye (brukte) slike tyske sikter ligger på 3500-5000kr og da er dem ofte bare 1-3 år.

 

[/personlig oppfatning]

 

Hvor finner du slike sikter til den prisen? Jeg ville nå si at 5000kr for et Zeiss Victory 1,5-6x42 eller tilsvarende Schmidt & Bender er intet mindre enn et røverkjøp. Har knapt sett slike til under 6-7000.. og da er det også gode kjøp..

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
[personlig oppfatning]

 

3500 er noe mer en jeg ville betalt for den - tidens tann sliter uansett.(selv om det er bra behandlet) - 3000 kr ville jeg kanskje vurdert - 2500 og jeg kunne kjøpt. Til sammenligning ligger relativt nye (brukte) slike tyske sikter ligger på 3500-5000kr og da er dem ofte bare 1-3 år.

 

 

[/personlig oppfatning]

 

Hvor finner du slike sikter til den prisen? Jeg ville nå si at 5000kr for et Zeiss Victory 1,5-6x42 eller tilsvarende Schmidt & Bender er intet mindre enn et røverkjøp. Har knapt sett slike til under 6-7000.. og da er det også gode kjøp..

 

Jeg har sett flere 1,5*42 og 3-12*50 "classic" utgaver av tysk "opprinnelse" i denne prisklassen (finn, SL, Kammeret) opp i gjennom årene. XXL solgte vel også den Classic zeisen for rundt 6000kr+ her i starten. En brukt slik bør ikke koste mer en 5000kr om det skal ha noen hensikt å kjøpe brukt. Selv om det ikke er helt relevant solgte jeg selv en s&b 8*56 med lys for 4000kr her for en tid tilbake.

 

Edit sjekk link:

http://www.jaktogfriluft.no/Brukt.asp?I ... 1&session=

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...