Jump to content

Sti Targetmaster problemer


jarex

Recommended Posts

Har kjøpt meg en STI Targetmaster i 9x19 for 3mnd'r siden, men sliter med att den kaster ut hylsene mine dårlig og noen ganger blir hylsene stående i utkasteren.

Har vel fått igjennom 1000-1500 skudd siden jeg fikk den.

 

Ladningene mine er CBC Hylser med 124grs Berry's Kuler og 4.4grs med N330 krutt og COL på ca 28mm

 

Kjøpte ett fjærsett som hadde 8-18 punds fjærer, men om jeg putter i den 8 punds fjæra føles sleiden enda tyngre enn med orginalfjæra.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Har selv hatt tre Colt 1911 type pistoler opp gjennom årene. har lest litt literatur, f.eks. Jerry Kuhnhausen "The Colt .45 automatic". Har også gjort litt børsemakerarbeid på mine 1911 pistoler, stort sett med et godt resultat. Jeg er imidlertid langt fra noen ekspert, det finnes mange gutter inne på forumet her som har mye bedre greie på slikt enn meg. Skulle jeg imidlertid driste meg til å komme med et forslag vil jeg si;

1. Bruk standard rekylfjær til problemet er løst.

2. Forsikre deg om at problemet ikke ligger i amunisjonen.

3. hvis ikke amunisjonen er problemet, kan det være flere andre ting. det kan være magasinet, men det er nok lite sansynlig.

Sjekk at ejectoren ikke er løs. Det mest sansynlige er imidlertid extractoren, den kan utøve et for svakt eller for sterkt trykk

mot patronhylsen, eller ha en klo som får et dårlig grep på patronhylsen.

Link to comment
Share on other sites

Standard Rekykfjær er brukt hele tiden siden den nye jeg kjøpte føltes hardere.

 

Ammoen fungerer greit i alle andre våpen, dette skjer også med Geco\Remington\Magtech ammo, det er heller ingen måte og få framm problemet på.

 

Skjer både med orginal magasin og Mec-Gar magasin, men virker som det er oftere på Mec-Gar

 

Har lest disse pistolene ofte er litt overteigthe fra fabrikk og krever litt innkjøring, men etter 1000-1500 skudd må det vel nerme seg noe.

Link to comment
Share on other sites

Prøv litt hissige 116 gr ladninger. Min Kones targetmaster liker disse, men den har også gått utmerket med 124 grains fra starten av. Hatt litt problemer med at sleiden ikke låser i bakre stilling og ikke komplett utkast noen veldig få ganger.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kjøpte min - var det aldeles nedtur.

 

Den feilfunket uansett ammo.

Avtrekket var også undermåls.

 

Slik skal det ikke være når man kjøper et våpen til denne prisen.

 

Etter at jeg fikk en kapabel kjenning til å tune den (ikke bare avtrekket :wink: ) - har den matet alt.

Link to comment
Share on other sites

Har skrevet det et annet sted, men H&N 125gr HP .356 går uforskammet bra i min 6" STI Trojan.

De er dyre (80 øre eller noe hos Børselars), men jeg mener det er verdt det.

Har prøvd Sierra-kuler til 2kr stykket og de ga ikke noe bedre presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...