Jump to content

mosserberg mavrick 88 erfaring


åtejeger94

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jeg har skutt med denne i noen måneder, bare å kjøpe..

+ koster ikke noe (1790,-)

+ god rekyldempende kappe på kolben

+ lett

 

- etter mer enn 250 skudd på en dag, så får man litt vondt i avtrekkerfingren på grunn av en litt skarp skjøt i kolbehalsen (når man holder hagla for å lade osv), men det er kanskje bare jeg som har puselanker..

- Ingen fester for reim, eller reim som følger med (kan kjøpes)

 

Dette er den letteste hagla jeg har skutt med i hele mitt liv. Har skutt endel OU hagler før, har en Lanber, og i motsetning til den, så treffer jeg på 99% av skuddene med mossbergen.. Nå står Lanber hagla mi stort sett i skapet.. :D

Den virker kanskje litt lang i starten (70cm løp), men jeg vil ikke kalle lengden noen ulempe..

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med min, eneste aberet er at du bør være lang i armene hvis du vil få hagla opp fort uten og butte i armhula...

 

Mulig nyere utgaver har kortere kolber/kapper, fikset problemet selv ved og fjerne den rekydempende delen av kolbekappen m/ baufil(blei aldri til at jeg gjorde noe mer da jeg aldri skyter hagle i t-skjorte og synes ikke rekylen ble nevneverdig verre)

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg ikke det er noe mer klikk med disse enn med det meste annet av pumpehagler. Skal jeg gjette vil jeg tro at de fleste tilfellene av klikk vil komme av at skytteren ikke tar fullstendig ladegrep.

 

Dette er den eneste produsenten av pumpehagler som har sikringen plassert der jeg vil ha den.

 

Det finnes også mye stasj å få kjøpt til disse, så du kan hore opp børsa og hengen alskens dritt på den så den blir nær sakt ubrukelig (hvordan vet jeg det :))

 

Har du prøvd våpenet du vil kjøpe? Det kan være at det som ser bra/gøy/tøft ut på papiret ikke fungerer for deg i virkeligheten.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ei brukshagle som du har råd til å "ødelegge" Jeg har ikke klart det med min, brukt den i 5 sesonger snart og jeg jakter og skyter mye med den. Den passet meg utmerket da den har samme sikringsplasseringen som Winchester..dvs foran avtrekkerbøylen og ikke bak.

 

Den kan ikke sammenlignes med Winchester på finishen når du drar ladegrepet..den sklir så fint så fint..men mavericken er mer klank klank..grovere.. MEN aldri hatt et klikk og våpenet er lett og en fryd å bære.

 

Er kun 76 kammer på den..men nå bikker både skogsfugl og gås med den hos meg, og jeg bruker bare 70 ammo.

 

Tror du blir fornøyd! Men ikke forvent deg "state of art" :)

Link to comment
Share on other sites

Var vel denne som var testet i bladet jeger nylig? Den fikk iallefall greie tilbakemeldinger der.

 

Ett alternativ er jo weatherby PA-08, den koster 2490,- hos xxl, å de har ihvertfall på lager på Alnabru. Den skal være ganske lik mossberg'n.

 

Jeg er ihvertfall godt fornøyd med weatherby'n min, men du bør være minimum 180cm, da den er lang å håndtere.

Link to comment
Share on other sites

Mossberg.

 

Tviler på at du finner ei bedre pumpe hagle til den prisen, eller for den saks skyld enhver pris under det du betaler for en winchester/remington/browning.

 

Plusset er jo og at det finnes mange forskjellige løp og velge i og mye mere kompatibelt utstyr/deler til mavericken en de fleste pumper med untak av 870, slugg løp, langt løp, kort løp, løp med rifle sikter, løp med ribbe og løp med surkål.

 

Løp og kjøp :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

http://www.maverickarms.com/pages/88field.htm

 

Maverick® 88™ barrels are compatible with Mossberg® 500® model barrels within gauge and capacity.

All Maverick® models include a cross-bolt safety in front of the trigger for speed and convenience.

All Maverick® 88™ choke tubes are fully interchangeable with Mossberg® Accu-Choke™ tubes.

88™ model barrels are equipped with 3" chambers and handle factory 2¾" and 3" loads.

All Maverick barrels and choke tubes are capable of firing lead, steel or other non-toxic loads.

All models feature a blued metal finish and durable black synthetic stock and forearm.

All models feature dual extractors and twin action slide bars for positive, non-binding extraction and ejection.

Free Cablelock included with each model.

All Maverick® models include a One-Year Limited Warranty.

Link to comment
Share on other sites

Mossberg.

 

Sitter og vingler på gjerdet i forhold til MOSSBERG/Weatherby som arbeidsjern selv. En fordel Weatherby'en har er at det følger med 3 choker, men Mossberg kun kommer med en (1/2). Og mulig Weatherby'en tok magnum? Utover dette er det vel minimalt med praktiske forskjeller?

Link to comment
Share on other sites

Min ble levert med 3 choker; imp.cyl, mod og full.. Sikker på at det bare er med 1?

 

Uansett koster en choke ca 250-300 kr..

 

Det står det følger med bare en på sidene til Winge. Men med en prisforskjell på 700 så vil de to koste det samme om man skal kjøpe to choker på Mossberg'en også. Så om man vil ha litt utvalg på choker så vil argumentet for å velge Mossberg pga pris falle bort.

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2904" target="_blank

Løppslengde 71 cm.

Totallengde: 124 cm.

Magasinkapasitet 5+1.

Lettvektshagle kun 2,9 kilo.

Leveres med en choke (1/2)

Den er godkjent for alle typer patroner opp til 12/76.

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ha ... cm-1059549" target="_blank

Weatherby Weatherby PA-08 Synthetic 26´´12/76 66 cm

NYHET fra Weatherby 2010! Pumpehagle med syntetisk stokk. Kaliber 12/76. løppslengde 66 cm. Magasinkapasitet 4+1. Lettvektshagle kun 2,95 kilo. Leveres med tre choker; Improved Cylinder, Modified (halv tranboring) og Full trangboring.

Hagla har ventilert sikteskinne som lettere fordeler varme fra løpet, gir en god siktelinje og er lett å svinge etter mål i rask bevegelse. Korn i messing gir godt siktepunkt. Alle andre metalloverflater er i matt sort for å unngå reflekser.

Godkjent for alle typer patroner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...