Jump to content

Fjerning av hagl fra kjøtt


Jhanchem

Recommended Posts

Hei.Er er ny på forumet så vet ikke om jeg har lagt posten på riktig sted. Beklager for det.

 

Som sikkert flere opplever så kan man ødelegge tenna ved å tygge på stålhagl. Så, er det noen der ute som har en effektiv måte å sjekke om brystkjøttet på feks dua er fri for hagl? Har tenkt på Rare-earth magneter eller Noe i den duren.

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en far som tygger med "10 tonns trykk" enten han spiser kjøtt eller suppe :P og det har vært flere episoder der han har måttet gå til tannlegen pga hagl. Uansett da det er vanskelig å lære gamle hunder nye triks har jeg begynt å servere fuglen på en litt annen måte. Etter at bryststykkene, enten det er and, rype eller fasan, er ferdig stekt og tilstrekkelig hvilt, skjærer jeg dem opp i tynne skiver og serverer på samme måte som oppskåret stek. Har funnet flere hagl når jeg har skivet bryststykkene opp og således fått fjernet disse. Ingen tannlegebesøk etter at jeg tok i bruk denne metoden.

 

Jeg skjærer dem imidlertid ikke så tynt at det er 100 % sikkert at alle hagl er borte, men får fjernet absolutt mesteparten!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...