Jump to content

Hjelp til verdi vurdering av ei CZ 22wmr rifle.


Dusty

Recommended Posts

Heisann godt folk. Lurer nå på å selge 22 magnumen min og er usikker på hva slags pris jeg bør legge meg på. Kjøpte rifla for noen år siden for 3200kr inkl billigkikkert og litt ammo selv.

 

Litt info: CZ 452-2E i 22wmr, byggeår 1997. Montert Meopta Meopro 4-12X50 og Timney avtrekk, orginal stokk, løpet er ikke kappet, men gjenget for lyd demper. Inkludert 100skudd og våpen futeral samt ny kopperbørste og en hel pose med vfg propper. Pr dags dato samler børsa innenfor 3cm med min skyting på 100m.

Gått til sammen ca 450skudd.

 

På forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

50-60% av hva ny pris var. Hadde nok satt på el chipo kikkert hvis du har den enda, og solgt Meo for seg selv.

 

 

Ps. Ta bilde av en gruppe på 3 skudd, når du legger den ut for salg. Mange som gir ekstra for ei rifle som går bra. Gjorde det med en BSA 308 Win en gang i tiden. Kjøpt for 2500 solgte den for 4000. :D. Tror bilde på 3 skudd 30mm var avgjørende for kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Så en rifle som har en verdi av 3000kr kjøpt ny er ikke verdt mer enn 1500kr når den er brukt?! Høres merkelig ut... Har da aldri sett ei brukt rifle til salgs for den summen der noen sinne... Veit ikke hva nyprisen er på denne CZ'en, men rundt 3500kr var det vel tipper jeg. Det vil jo da si at det ikke finnes noe dummere å gjøre enn å selge denne rifla nå?? For meg er den nemlig verdt 3000kr og vel så det uten meopta'n.

Link to comment
Share on other sites

Ville prøvd meg med 3lapper dersom børsa er strøken i finish og stokk, er jo et avtrekk til tusenlappen på denne børsa, og avtrekket er jo (i mine øyne) et svakt punkt på disse i utgangspunktet. Som nevnt over er det sikkert en god ide å la billigkikkerten sitte på.

Link to comment
Share on other sites

annenhånds verdien er somregel lavere enn man håper på..... hold fast på tanken om at du kvier deg litt for å selge den også... har selv cz 22wmr american og det kaliberet er bare suverent til all småvilt jakt. ikke altfor galen ammo pris heller samt smell og rekyl som er meget behagelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...