Jump to content

hvilke kart skal jeg velge til min nye garmin 320?


ersa

Recommended Posts

hva er det nå jeg hart gjort?

jeg har jo ikke kjøpt kart til GPSen men det lå inne noe enkle greier over hele verden med bare noen veier og land inntegnet, men nå er alt bare helt kvitt unttat sporene til hunden.. hva er det jeg har gjort?

Link to comment
Share on other sites

gjorde det enkelt ( men ikke akkurat billig!!), og skaffet topo for hele norge ( kan vel ikke sammenlignes med en gnien sunnmøring da vel? :P )

 

Vil vel egentlig ikke annbefale det, men topo er gode kart.

 

det er klart, driter du penger så......

Link to comment
Share on other sites

har du deaktivert kartet høres det ut som

 

Map-> Menu-> kartinformasjon velg kart

 

Der kan du aktivere å deaktivere de kart som ligger inne både i minne å på brikken

 

ligger det tre kart inne på den (lasta ned ett fra frikart), jeg har prøvd og aktivere og de aktivere alle sammen, men det skjer ikke en ting! alt anne en sporet til hunden og punger jeg har merka er hvite ! :@

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Har noen prøvd ut http://www.frikart.no/garmin/" target="_blank kartene ? Topografisk sommer og vinter?

De topografiske kartene er fra statens kartverk? Da må de jo vere bra?

 

Jepp, brukte de på reinsjakt i helgen. Ringebu. Greie kart, men det er alt for lite navn på fjelltopper og slikt. Kjedelig når man skal sammenligne med papirkart.

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Garmin sine kart, selv om det er fa.. så dyrt.

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg tilbakestilt den til fabrikk innstillinger, så nå er kartet helt svart istedenfor hvitt, men fortsatt ikke noe som kan ligne på kart!

 

Kan virke som du har skjermen på auto, dvs at når kvelden kommer så blir skjermen mørk. Juster skjermen til "dagtid" så er den lys hele tiden.

Basekartet som følger med gps kan du ikke fjerne fra gps, men du kan deaktivere det.

 

Vil anbefale deg og kjøpe Topo Adventure kart, da følger med et program som heter Mapsource, og kartet leveres på cd.

http://www.marineshop.no/CBC.aspx?q=c:100165

Hvis du kjøper Premium kart så kan du laste ned Basecamp fra Garmin for å vise kartet på pc.

http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4435

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja, jeg har lastet ned "TOPO Norway Premium 16 Tromsø", men problemet mitt er at jeg ikke får frem kartet på Astro 320.

Må man ha Sd-minnekort for å få et synlig kart på Astro'n?

Det fungerer hvertfall ikke å bare legge den inn i samme folder der standardkartene som følger med ligger...

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har lastet ned "TOPO Norway Premium 16 Tromsø", men problemet mitt er at jeg ikke får frem kartet på Astro 320.

Må man ha Sd-minnekort for å få et synlig kart på Astro'n?

Det fungerer hvertfall ikke å bare legge den inn i samme folder der standardkartene som følger med ligger...

 

Trodde Premium kartene er låst mot en minnebrikke som den leveres med når den kjøpes.

Tar jeg feil der :?

 

Minnebrikken som brukes i gps er "microsd"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Fikk ny Astro 320 til jul. Har undersøkt endel om hvilke kart jeg skal velge og har kommet frem til at det nok må bli Topo Premium, selv om prisen er skyhøy. Er det noen som kan anbefale et sted hvor jeg får kart over Trondheimsregionen billig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...