Jump to content

Optics Planet eksporterer ikke sikter


seawolf

Recommended Posts

Sikkert gammelt nytt for mange dette, men prøvde å kjøpe en Leupold VXIII til min 375 Ruger fra Optics Planet, men fikk mail i natt om at de ikke eksporterer slikt utstyr lenger.

Underlig praktisering, noen selger internationalt, andre selger ikke.

 

 

 

Greetings from OpticsPlanet.com!

 

Thank you for ordering:

==================================================================

Leupold VX-III 1.5-5x20mm Rifle Scope w/ FREE UPS $449.99

==================================================================

Unfortunately, at this time we are not allowed to ship this product outside of the United States due to U.S. Federal regulations. All of the following items listed below are also subject to this restriction:

 

1. Night Vision Equipment and Night Vision Accessories such as: Monoculars, Binoculars, Goggles, Weapon Sights, Cameras, and Multipurpose Systems of Generation 2, 3, 4, or 5

2. Thermal Imaging Equipment, Heat Seekers and Weapon Mounted Accessories

3. Optical Sighting Equipment, Accessories, and Mounting Hardware of any kind, including: Riflescopes, Holographic Sights, Reflex Sights, Red Dot Sights, Laser Sights, and Bore Sights.

4. Tactical Flashlights and other sorted accessories for the above listed equipment.

5. Underwater Equipment

6. Electronics such as: Navigation Devices, Security Products and Accessories, and Surveying Equipment.

 

Also, if an item is intended to be attached to or to be used with a weapon of any kind, we will not export and will not assist directly or indirectly with exporting it!

 

Also, please note that we will not sell any of the aforementioned items to domestic customers who intend to export these restricted items out of the country.

 

For details, please visit our Export Policy page at http://www.opticsplanet.net/our-policy.html#export.

We have cancelled your order and have not charged your credit card. We apologize for any inconvenience that this cancellation may cause you. The consequences for exporting or assisting with the export of a restricted item can be severe, and we hope that you understand our position. If you have any further questions about our export policy or about anything else, please do not hesitate to contact us by e-mail at Sales@OpticsPlanet.com or by phone at (847) 513-6201.

 

Thank you for your understanding and have a great day!

 

Best Regards,

OpticsPlanet.com Order Processing Team

Sales@OpticsPlanet.com

http://www.opticsplanet.com

Phone: (847) 513-6201

Toll-Free: (800) 504-5897

Fax: (847) 919-3003

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde det samme her om dagen da jeg ville ha meg en EER kikkert fra Leupold til en revolver. Jeg har fått samme svar fra flere andre nettbutikker der borte og har nå krøpet til korset og fått et tilbud på en i Norge. Litt surt egentlig siden jeg kjøpte et par Leupold kikkerter i New York på ferie i 2005 til halve prisen av hva de koster her hjemme. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler at dere/vi graver vår egen grav når vi tjattrer om denne handlingen i utlandet. Det KAN hende at noen importører har mulighet til å melde sin misnøye med dette tilbake til produsentene vet dere, og da er det jo greit for dem å pålegge sine forhandlere å gi F...... i å sende til Noreg feks. :roll:

 

Bare en tanke. Disse forumene er ikke BARE til det gode sånn jeg ser det. Det blir litt for mye mas om ting som det kanskje hadde vært en ide og vært litt stillere om.

Ikke det at jeg på noen måte oppfordrer til noe ulovlig, for det skal vi ikke ha, men noen småting KAN det være til alles beste om ble tatt på PM.

 

(Og JA!! Jeg kaster stein i glasshus. Jeg vet at jeg ikke er "beste gutten i klassen" heller. Men det kan virke som jeg bør endre litt på dette ettersom tingene utvikler seg. Det er ikke første gangen vi "ødelegger" for oss selv på disse forumene.) :|

Link to comment
Share on other sites

Greit nok Buster... Ser problemstillingen.

Var bare ment som en "forundringsmelding" fra min side da mange andre firmaer i USA tydeligvis oppfatter verden noe annerledes.

Moderator kan gjerne stenge tråden for min del.

 

Edit: Etter å sjekket litt ser det ut som om de firma som ønsker å eksportere slikt utsyr må søke myndighetene om det. Dette kan for visse typer utstyr innvilges.

Noen tar bryderiet, søker, får tillatelse og eksporterer, andre er ikke interessert og henviser til de federale myndigheter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...