Jump to content

Muntjac jakt i England! :-)


Jonathan

Recommended Posts

Forrige helg, var jeg en jakttur over til England med Anders, (som også er å finne her på Kammeret!) for å jakte muntjac. Er opprinnelig fra nordøst England, men der har vi ikke muntjac, så jeg hadde aldri sett en før denne turen.

 

Jakten foregikk i Ampton Estate, Livermere i sørøst England - ca. 2,5 times kjøretur fra flyplassen i Gatwick. Jeg var der i tre hele dager og fikk skutt 9 muntjac og sett enda flere. De er som noen kaniner der nede... :winke1:

 

Her er noen bilder av jakten, samt noen videosnutter som viser to muntjac som blir skutt.

 

93df6d8c.jpg

 

19136aa9.jpg

 

621ecda1.jpg

 

2f514007.jpg

 

7b68b6ea.jpg

 

338a46eb.jpg

 

2783c299.jpg

 

DSC00080.jpg

 

48db19b3.jpg

 

2ead9c3f.jpg

 

0a4ec16e.jpg

 

274c3139.jpg

 

451171b5.jpg

 

3a42d2d9.jpg

 

En amerikansk jaktkamerat tok fire fine bukker!

 

d3fc17c5.jpg

 

8c46444b.jpg

 

Videosnutter:

 

Reeves fasan

 

Rådyrgeit

 

Liten muntjacbukk

 

Muntjacbukk

 

En løpende muntjac

 

Fin muntjacbukk med et horn

 

Muntjac skudd nr.1

 

Muntjac skudd nr.2

 

Dette var en helt fantastisk opplevelse, som jeg absolutt kan anbefale. Men jeg kunne ha vært foruten avhøret på flyplassen i Gatwick på vei hjem igjen. Hadde nemlig greid å glemme jaktkniven min i ryggsekken, les håndbaggasje... :roll::lol:

 

 

Jonathan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Må bli med deg til øya di en gang :)

 

Artige bilder!

 

snakkes.

 

Ja, det hadde vært kjempe hyggelig! Bare å bli med! :D

 

Takk for turen, Jonathan! :)

Fine bilder. Vi får ta en ny tur etterhvert! Lurer på en ny tur etter CWD og muntjac neste januar med Stubberud. Du får si ifra om det kunne passe.

 

Selv takk! Er veldig interessert i å bli med på ny tur - for dette var alle tiders! Det er bare å si ifra, fordi jeg skal ihvertfall bli med!!! :D

 

Så gøy! Grattis! Forsøkte dere å lokke? De kom helt innpå når jeg forsøkte med Buttolo'en sist sommer. Nygsgjerrige små rakkere!

 

Tusen takk! Jeg lokket litt og fikk noen respons på det, men det var så mange av dem i området, at vi nesten ikke trengte å lokke på dem... 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...