Jump to content

A-tec dämpare


Roland|Finland

Recommended Posts

Hej från Finland, hoppas det går OK om man skriver på svenska (eller vore engelska att föredra, jag kan läsa norska utan större problem)?

 

Iallafal, jag har letat efter en dämpare till min Glock 17, tänker nån gång detta år uppgradera glocken med IGB pipa eftersom jag tänkt börja gjuta kulor för 9mm och då tänkte jag att på samma gång ta en pipa med gängor så jag kan skaffa dämpare nån gång. Vore bra att ha då jag tränar där hemma på gården ibland och inte vill störa grannarna (bra att bo på landet :smile: ).

 

Hade nu kollat igenom utbudet och i Finland hade vi inte mycket att komma med på pistoldämparfronten. BR Tuote var det enda jag hittade och de saknar rekylförstärkare (recoil booster). Så det verkar nu luta emot en A-Tec 9mm (hittade en tråd här på forumet om den) eller en B&T Impuls-IIA och jag undrar vad ni har för erfarenheter av dessa?

 

Jag undrar vilken är smalare, vilken kan man använda med sikterna om någon? Jag har aftermarket sikten (warren sevigny competition) på min glock som är lite högre. A-tec låter intressantast för om jag förstått detta rätt så kan man plocka isär den och göra den riktigt kompakt. Jag behöver inte alltid den bästa dämpningen, bara så folk 100m bort inte blir irriterade.

 

Förstås det kanske finns lagproblem, vet ju aldrig... Går det ens att sälja en A-Tec utomlands eller har ni några lagar kring det? På den finska sidan torde det inte råda några problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

A-Tecs demper skal etter sigende være vesentlig bedre enn BT, visstnok kan man plukke av en til to moduler før de blir likeverdige. Har ikke fått høre forskjellen selv, men A-Tecs demper er BRA. Salg av dempere til Finland burde ikke være et problem, dere har vel ikke noen form for registrering der heller? Send en mail direkte til A-Tec, tipper de kan hjelpe deg direkte eller vet om noen som ordner det.

Link to comment
Share on other sites

A-Tecs demper skal etter sigende være vesentlig bedre enn BT, visstnok kan man plukke av en til to moduler før de blir likeverdige. Har ikke fått høre forskjellen selv, men A-Tecs demper er BRA. Salg av dempere til Finland burde ikke være et problem, dere har vel ikke noen form for registrering der heller? Send en mail direkte til A-Tec, tipper de kan hjelpe deg direkte eller vet om noen som ordner det.

 

Nepp det är ingen registrering här heller, frågade A-tec direkt men han bara sade att fråga hans återförsäljare. Hans lista är lite krånglig och saknar internetaddresser också.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...