Jump to content

kjøpe min første pistol


Recommended Posts

hei.

 

nå har jeg lest alt som jeg har kommet over av pistoler på div forum osv.

 

men jeg har ikke klart å bestemme meg ennå, har veldig lyst på USP sd9, men er usikker.tanken var en pistol som er litt "artig", og er godkjent for praktisk.

tanken er å skyte praktisk etterhvert, men det blir ikke "imorgen".

enste pistolen som jeg har skyti masse med er glock 17, siden jeg jobber i forsvaret, og har vært der i mange år, men har ikke kjempe lyst på den, har prøvd noen skudd med div. andre pistoler, men for lite til å bestemme meg.

 

noen som kan komme med noen korte pluss og minus på noen forskjellige pistoler, 9mm, production.

bor sentralt på østlandet, så om det er noen butikker som faktisk har noe i hyllene for å kikke på, hadde det vært fint også.

Link to comment
Share on other sites

Fra forsvarsmann til forsvarsmann, så var jeg i samme scenarioet som deg for ett års tid siden. Jeg ble tipset og anbefalt cz 75 sp-01 shadow.. Etter noe tenke tid så gikk jeg for overnevte pistolen, og etter og fått skutt en god del med denne så er konklusjonen at jeg er fantastisk fornøyd. Det som nesten er litt synd er at jeg nesten ikke har lyst å ta i glocken etter tur på banen med cz'en... Lykke til;)

Link to comment
Share on other sites

De dominerende pistolene i PD er nok CZ75 SP01 Shadow som Delta nevner, og tanfoglio Stock 2/3 innen SA/DA. I tillegg er det noen andre som Sphinx, Beretta, H&K etc.

Det er også en god del som skyter med Glock 17 og S&W M&P 9mm.

 

Personlig ville jeg heller ha gått for en Shadow enn USP. Og husk det er begrensinger på hva som er lov å gjøre av modifikasjoner i PD, så sjekk før man endrer. :winke1:

Jeg kjøpte en Tanfoglio Stock 2

Link to comment
Share on other sites

USP: Morofaktor er høy, men som jeg sa til de som spør meg om treffsikkerheten til den: "Den kan muligens brukes når fienden kommer nedi stridsvogna".

Shadow'en: Treffsikker sak.

 

Selv om jeg eier en USP, så vil jeg ikke anbefale den til konkurransebruk etc.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde Tanfoglio Stock 3 i helga, og den imponerte meg ganske bra. (og de som kjenner meg vet at jeg ikke skryter av Tanfoglio så veldig ofte :mrgreen: )

 

Det er litt uvante takter fra deg ja!

 

USP'en er etter mitt syn ikke noe spesielt bra kjøp til formålet, og jeg har enda til gode å se noen skyte noenlunde brukbart med den. Jeg slutter meg til de foregående, SP01 Shadow eller Tanfo Stock II eller III.

 

Ja, det er kanskje litt kjedelig å gjøre det samme som alle andre, men det er ikke morro å bli griseslått pga mindre egna redskap heller. Det er ikke uten grunn SP01 er dominerende i markedet... Den funker veldig, veldig bra ift prisen du betaler for den.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

kommer ikke med noe nytt her, bare stiller meg bak alle som nevner CZ`n her. Flott våpen til en billig penge! Og om du skulle fristes til en tur på andre arenaer, funker den brillefint til "militær" felt, Nais grov "militær" hurtig etcetc=)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...