Jump to content

Treningsammo 6.5x55


Bjørn1

Recommended Posts

Hei kammerater

 

Har søkt litt rundt i sammensuriet av tråder her uten å finne noen særlig svar.

 

Får min første jaktrifle til gårds i neste uke og vil da selvfølgelig stikke ut å skyte noen skudd så snart som over hodet mulig. Som tittelen på tråden sier så er jeg da ute etter en god treningsammo i 6.5x55 til en rimelig penge slik at jeg kan få skutt noen serier.

 

Har svært lite peiling på ammunisjon til rifle, så kom gjerne med helt konkrete tips :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skriver hvor du bor, eller legger det i profilen din så kan det være noen vet om en butikk i nærheten av deg.

 

Bor i Narvik. Nærmeste vi kommer butikker som har ammo her er G-sport og Sportcenteret, men det er ganske dårlig utvalg.

 

Det er vel også slik at det ikke er tillatt å sende ammo i feks post ol, er det ikke?

 

En annen ting også. Sitter å ser litt på xxl.no hvor jeg ser de reklamerer for kuler som koster 750kr pr stk!! :o ( http://www.xxl.no/jakt-vaapen/ammunisjon/rifle/a-frame-kal-458-458-500grs-1048232 )

 

Er det virkelig tilfelle at du får ammo som er så dyr??

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Antallet "1" står ikke for antall kuler, men esker.

 

NB! Prisen oppgitt er per kule, ikke for hele boksen.

50 bullets per box Caliber .458 Diameter .458" Grain 500 Profile AF/SS Length 1.430" Sectional Density .341 Ballistic Coefficient .361

 

Jeg tolker hvertfall det som per kule, og syntes det hørtes meget drøyt ut.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Meld deg inn i nærmestre skytterlag. Her treffer du folk som kan hjelpe og veilede deg når det gjelder ting du lurer på. Skytterlagene har ofte også subsidiert ammunisjon som medlemmene kan kjøpe. Dette er billigere enn å kjøpe treningsammunisjon i butikk. Gjennom skytterlagene kan du også delta på trening på bane og jegerfeltskyting og dette er fin trening.

NJFF er også et fint alternativ mange steder. De har lokallag som gjerne har egne baner for trening, jaktfelt og elgbaneskyting. Her treffer du også et trivelig miljø der du er velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Har selv vært på jakt etter billig 6,5x55 ammo. (Norma rekrutt / Sierra e.l)

Ser ut for at butikkene i Nord-Norge har lite utvalg, lette etter dette på G-sport, intersport, sport 1, xxl m. fler

Både i Tromsø, Bardufoss, Finnsnes..

Men var ikke å få tak i, samtlige butikker sa de ikke hadde mulighet å bestille heller :shock:

Men heldigvis hadde mitt lokale skytterlag dette.

 

Men jakt ammo hadde alle:)

Link to comment
Share on other sites

Bor selv i Narvik og har vært DFS skytter i mange år, det er mange skytterlag som selger 6,5x55. dette er som regel raufoss, lapua eller Norma som du får kjøpt mye billigere enn det du får kjøpt på f.eks. sportcentert. kreves kanskje at du er medlem, men kontigenten bruker ikke å være så alt for mye.

Link to comment
Share on other sites

Bor selv i Narvik og har vært DFS skytter i mange år, det er mange skytterlag som selger 6,5x55. dette er som regel raufoss, lapua eller Norma som du får kjøpt mye billigere enn det du får kjøpt på f.eks. sportcentert. kreves kanskje at du er medlem, men kontigenten bruker ikke å være så alt for mye.

 

 

Blir nok innmelding når våren nærmer seg tenker jeg. Skytekåt som jeg var måtte jeg krype til korset å rive ut Norma Jaktmarch eller noe i den duren på Lørdag bare for å få prøvd nybørsa.

Likte avtrekket kjempegodt og både presisjonen og samlingene var bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...