Jump to content

Kast i rifleløp


schultz_30-06

Recommended Posts

Hmm ok. Har ikke prøvd å presisjonsteste den når den er varm. 
 

Skal gjøre en test neste gang jeg er på banen, og sjekke med noen andre kuler. 
 

Har dere dårlig erfaring med de nye pipene fra Landrø også? Hørte de første hadde for trangt kammer, men det skulle vært fikset på de nye. 
 

Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (11 timer siden):

Hvordan ser det ut? 

Synlig skjev ift løpskanal i stokken (med alle tre piper jeg har) og målbar skjev på planbordet. Jeg har ikke reklamert på min (kjøpt brukt), men kjenner en som hadde kjøpt ny med samme feil og ikke kom noen vei med reklamasjon.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vavlo said:

løpskanal i stokken

Det er jo noe annet enn "løpsinnfestningen". Når du sier løpsinnfestningen så tenker jeg at selve låsekassa er skjev, og at sluttstykket og "løpets låsing" ikke står på linje. 

 

Skjev løpskanal i stokken skyldes nok heller at stokken enten har slått seg, eller at låsekassa sitter skjevt ned i stokken. Det er jo et veldig vanlig fenomen med trestokker av forskjellige grunner.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, vavlo said:

Som jeg skrev- målbar skjev på planbordet.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hva eller hvordan du måler? 
Har du prøvd å stikke låsekassa på en 20 mm mandrel spent opp mellom senterspiss og chuck i en dreiebenk for så å klokke løpsinnfestingen? Det ville jeg prøvd før jeg konkluderte med at låsekassa var skjev.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...