Jump to content

Øke avtrekksvekt S&W


emarkus

Recommended Posts

Start med å stramme slagfjæren. Sitter en skrue i ramma, denne ser du når du tar av skjeftet. Hvis du ikke får strammet denne må du sette i en noe hardere reboundfjær. Denne er plassert under sidedekselet og sitter inni en sleide. Søk på Google feks så finner du sikkert guide til hvordan du skifter denne. Litt vanskelig å forklare skriftlig syns jeg. Sikkert andre her på kammeret som er bedre til å forklare :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er det original slagfjær og original returfjær og avtrekket fortsatt er for lett, kan det jo være at noen forståsegpåere har vært inni med fila og redusert inngrep og endret vinkler slik at avtrekket ikke er så sikkert lengre.

Om dette er tilfellet, kan hanen falle når du minst ønsker det.

Link to comment
Share on other sites

Min nye 686 holdt ikke 1360g SA etter at jeg byttet til 11ib rebound fjær (org slagfjær), noe som egentlig sjokkerte meg litt.

 

Men ett triks som er mye brukt, er å ta en liten bit gummi, og lime fast på ramma bak avtrekker.

 

Funksjonen blir da at når man spenner opp Hanen for SA, blir avtrekkeren flyttet litt lenger bak mot ramma enn ved DA, og klemmer sammen gummien litt (viskelær har gjor susen).

Dette er som oftest mer enn nok til å øke SA avtrykket til over 1360g

 

Man trenger:

Superlim.

Gummi type viskelær konsistens.

Skarp kniv til å trimme ned gummi biten med.

Vekt for å sjekke avtrekksvekten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...