Jump to content

Oppgradering fra Hammerli esexx til Match


CCOB

Recommended Posts

nå ligger pappirene her og jeg skal oppgradere, men jeg blir skeptisk...

 

Jeg har siklet meg ut en Benelli mp90 ny, men jeg hører att det er ett våpen som er kravstort på ammoen, stemmer dette? jeg er ikke sikker på om pardini er bedre så dan, men kan de som HAR Benelli eller pardini komentere her hva som funker og ikke på og i det våpenet? samme gjelder de med Pardini.

 

Mitt krav er: 6 skuds magasin, ett våppen som tygger det meste av ammo, og ikke minst at det fungerer....

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg gikk fra SSP til Pardini Sp New så kjenner jeg littt til begge disse. Waltheren ga meg noen omskytinger enkelte ganger fra den var ny, men dette gikk over når den var brukt endel. Etterhvert solgte jeg SSP`n og kjøpte en Pardini SP New som jeg etter 8 mnd ikke har hatt ett eneste klikk med og kun skutt med CCI Standard. Jeg synest også rengjøring / puss er enklere på Pardinien, men dette er etter min mening ikke noe å ta hensyn til. Det er bare å sette seg inn i hvordan det gjøres og kose seg med dette i ledig stund. Jeg pusser alltid våpnet før en konkurranse og dette har nok sikkert vært med på å gi en sikker funksjonering.

Lykke til med handelen :D

Link to comment
Share on other sites

Liker du benellien så gå for den!! Jeg fikk tak i en brukt for en god stund siden, og den oppfører seg fint! Med normalt vedlikehold har jeg totalt hatt to klikk på 5000 skudd. Etter og ha sjekket patronen virker det som det var pga ammoen, og ikke pistolen! Kun brukt CCI standar! =)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en benelli mp95 som eg har kjøpt karl nill anatomiske skefte til ( importert for halvparten av pris ) Jeg bruker for det meste cci ammo og har ikke opplevde feilmating, har skutt ca 3200 skudd

og er kjempefornoyd med våpen. Den eneste deler til våpenet som har gått i stykke er bolt demperen, en gummi innlegg ( koster 69,-) og er greit å ha i reserve. Eg tror rengjøringsmiddel eg brukte på våpen har redusert levetid til demperen. Et stort plus med benellien er det er veldig lett å demontere for rengjøring.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at Benelli og Pardini er akkurat like driftsikre begge to. Det er rett og slett to våpen som smeller hver gang - skal noe spesielt til for at de ikke funksjonerer. Har hatt begge - den eneste forskjellen, er at Benellien tåler CCI ørlite bedre, men dette er pga at magasinene på de to respektive våpnene er ulike. Pardini har litt for korte magasiner i lengderetningen, og her må man være obs på å tørke av evt. overskytende voks på tuppene av CCI'en. Man må rengjøre et Pardinimagasin nokså jevnlig for at det skal funksjonere. Vær obs på CCI-ammoen: den varierer sjokkerende mye i total lengde! Benelli har et definert 6-skudds magasin, mens på Pardinien må man slite med å få i 6. Min mening er at Benellien er fullstendig utdatert sammenliknet med de andre Matchvåpnene. (Morini, Matchgun, Hämmerlie, Walther). Benelli var stor og nyvinnende på 90-tallet, men har nå etter min mening sovnet i timen. Det verste med Benellien, er at den er det minst tilgivende våpenet jeg har skutt med - det er en følelse av at våpenet "svever" idet man begynner å trekke i avtrekkeren. Opplevelse av at man mer skyter simultan-skyting på en pc sammenliknet med Pardini - det er etter mitt skjønn noe fundamentalt galt med nye Benellien. Mvh Finkel.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er godbiten kommet i hus..... og jammy...... dette kan være rett våpenet til meg, har nå skutt 100 skudd med det og jeg har kommet fram til at jeg skal få justert avtrekkeren litt men, magasin, jeg kjenner en som har pardini og han har filt magasin bunnen for og få plass til det berømmelige 6 skuddet... er det eneste muligheten? eller kan man løse det på annen måte?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...