Jump to content

MAK-montasje ?


Jaktfalken

Recommended Posts

Har brukt MAK montasje på min Zoli drilling siden 2001.

2 "låse" hendler på venstre side.

Billig og god løsning uten treffpunkt forandring.

 

PS: Har en slik montasje med 30 mm ringer som jeg skal selge. Er meget lite og pent brukt.

Kun mulig å se at den er brukt på undersiden som blir kontakt flate mot våpenet.

 

1600,- + porto.

 

PS: Den jeg skal selge er fra 2011... :winke1:

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Hei

MAK er helt OK, opplever ingen nevneverdig treffendring, men har den helst på hele tiden, klarer liksom ikke stole helt på den.

Vurdere faktisk de lavere Skan-ringene som MAK lager, da kommer siktet lavere på skinna men kan ikke fjernes.

Ang Leupold har jeg to stk: Ett VX-III på rifla som fungerer veldig bra og ett Leupold Euorpean med 30 mm rør og opplyst retikkel.

Skyter bedre på fluktskudd med sistnevnte enn med hagle, dog med prikken på max..... Oppgraderer til Trijicon men mest pga tritiumen i de og forstørrelsen.

Link to comment
Share on other sites

Hm... forskjellige erfaringer ja :roll: . Jeg kommer til å ha kikkerten mest AV. Foretrekker åpne sikter på trange skogsposter, hvor det sjelden er over 40-50 meters hold. Men innimellom, så savner jeg en kikkert å smekke på. Men 6-8 cm endring i treffpunktet syns jeg hørte vel mye ut :(

 

 

 

Hei!

 

Jeg kan gi deg et tilbud og et veddemål du ikke kan si nei til! :winke1:

Hvis du kjøper MAK montasjen fra meg, så skal du få 30 dagers retur mulighet hvis du ikke er fornøyd eller at du opplever treffpunkt forandring!

Ikke dårlig tilbud det på en fredags kveld i februar :lol:

 

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Jeg har MAK på rifla (Heym) Fast. På Blaser kombi har jeg avtagbar. Begge er av meeget fin kvaitet.

 

Montasjen på Heymen er så god som det går an å lage en montasje. Minus er at min laveste modell er høy nok til 56-60mm objektiv.

 

Den på blaseren står ikke tilbake for originalen. Litt billigere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den innfridde. Etter innskyting på 100 meter, ble det litt av og på med kikkerten, for å sjekke 'skottfastheten' . Godt å se at skuddene satt der de skulle, ingen tegn til treffpunktsendring. Syns den er grei å ta av og på med den spennarmen også, så dette blir bra :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...