Jump to content

Hagle-ammo til åtejakt


Storfangst

Recommended Posts

Heisann!

 

Lurer vel ganske enkelt på om dere har noen tips til ammunisjon som er egnet til åtejakt på rev med hagle.

Åta mi ligger på cirka 25meter unna skyteglugga.

 

Ammunisjonen jeg bruker nå er Venatum Bi 46g størrelse 3. ( Bismuth)

Om noen har noe å si om disse skuddene så hadde det vært fint.

Har ikke funnet noe mye tilbakemeldinger/erfaringer om skudda ennå.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I den nyeste utgaven av bladet JAKT hadde de en test av revehagl. Sto ikke noe om hva som vant den testen, men Remington Wingmaster HD skulle visstnok funke glimrende opptil 25meter og lengre enn det. Det gjelder alle størrelsene, til og med nummer 6(amerikansk nummer 6)

Link to comment
Share on other sites

Store hagl har ein tendens til å samle meir enn små. Men blinken som skal treffast, er på storleik med ein liten tennisball, og med fleire hagl som treff reven, aukar sjansen for at det kjem eit par innanfor. Så eg ville jo seie at hagl 1-3 ville vere greitt. Tungsten er bra som bly det, men ikkje strekk haldet (grove hagl = få hagl, treng tett sverm for å drepe). Wingmaster HD er det beste som er laga, men er vel vanskeleg å oppdrive, då det ser ut til at det ikkje kjem meir til Noreg enn det som er her no. Som med alt som ikkje er rype, styr unna stål, vismut og sink;) Stål og vismut skulle duge med haglstorleik bb og oppover, men då i 12/76, 12/89 og 10/89, der ein ville få nok hagl med nok fart. Fylgjer du desse retningslinane, skulle du iallefall vere på den sikre sida.

Link to comment
Share on other sites

for å presisere: hastigheta er ikkje mykje høgare på magnum, men krutladninga er betre tilpassa dei tunge ladningane. Nyttar ein ei 42g ladning i 12/70 får ein mange hagl, men mindre hastighet enn ein ville ha med 36 eller 32g. I ei magnumpatron, vil ein kunne halde god fart på ein stor ladning.

Link to comment
Share on other sites

Okey. Takker for svar :)

 

Stål og vismut skulle duge med haglstorleik bb og oppover, men då i 12/76, 12/89 og 10/89, der ein ville få nok hagl med nok fart. Fylgjer du desse retningslinane, skulle du iallefall vere på den sikre sida.

 

Jeg har patroner med bismuth i, er 12/76 46gr, 1 5/8 oz, størrelse 3.

Tror du disse patronene gjør susen på en rev med vinterpels på 25meter?

 

Takker for svar :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Okey. Takker for svar :)

 

Stål og vismut skulle duge med haglstorleik bb og oppover, men då i 12/76, 12/89 og 10/89, der ein ville få nok hagl med nok fart. Fylgjer du desse retningslinane, skulle du iallefall vere på den sikre sida.

 

Jeg har patroner med bismuth i, er 12/76 46gr, 1 5/8 oz, størrelse 3.

Tror du disse patronene gjør susen på en rev med vinterpels på 25meter?

 

Takker for svar :mrgreen:

 

problemet med vismut er at det fragmenterar i bein, og det er lett. Det vil seie at skyt du frå sida, vil delar av lungane ligge trygt beskytta bak bogane. Har sjølv skote rev med ein gamal sideliggar og bly i storleik 5 (min fyrste rev), og den fann eg etter eit kort sprang, men vil ikkje anbefale for små hagl. Den store standarden til rev i blypatronar var gjerne #2 og #3, og ein bør to storleikar opp i lette material, samt begrense avstanden ytterlegare. Vismut er nok ikkje eit gunstig haglalternativ til hardført vilt uansett, så ville lagt nokre fleir kroner i patrona. Ein rev er vel verd det, og fortener noko betre enn det som "kanskje" drep umiddelbart. Gjer deg sjølv og reven ein teneste, og få tak på noko meir eigna. Og praktisk sett kan det løne seg med betre patronar. Hagle er eit våpen med begrensa rekkevidde. Med bly sa ein gjerne maks 25m. Noko lengre med dagens beste haglalternativ i magnum og tronge chokar som er godkjende for materialet, men det er ikkje noko vits i å velje ein patron som begrensar rekkevidda til hagla meir enn det den alt er, om du skjønar :) 25m ville vere drygt med vismut. Små haglstorleikar ville gi treff med mange hagl, men ikkje nok inntrenging. Store storleikar ville gi god inntrenging på avstand, men ikkje nok samling.

 

Ein annan ting er sikting i mørkret med hagle. Dette må trenast på. Ofte opplever ein at ein med kornsikte havnar feil på skinna i mørkret. Møtte ein gamal revejeger som sa han hadde bruka å sikte slik at han så vidt såg noko snø mellom skinna og reven, og det fungera for han. Så såpass feil kan ein erfaren haglskyttar sikte med godhagla si som er godt tilpassa han, så fort mørkret kjem. Er det ei hagle du kjem til å nytte masse til rev, hadde eg vurdera kikkertmontasje. Mange som vert frista av redring og raudpunkt. Vel, no veit ikkje eg kva som gjeld for redring, men etter ein del prøving med doctersight i mørkret, veit eg at det er håplaust, då ein vert blenda totalt, sjølv om lyset er svakt. Det beste på hagle til rev, er rett og slett eit kikkertsikte. Har du tysk 4 medforstørrande retikkel, eller kikkert med fast forstørring og kraftig retikkel, treng du eigentleg ikkje den vesle raude prikken for å treffe. Der finnast rimelege sikte spesiallaga for hagle med grove retikkel. Berre sørg for at det er godt nok til å tole rekylen:)

Link to comment
Share on other sites

Hørt snakk om at wingmaster HD ikke lenger produseres..

Men vet at Federal har noen gode patroner med tungsten matrix som hvertfall funka fjell

på gåsa. Trur det holder med us 3/4 på reven, for flere hagl innenfor sirkelen med god

inntregning er viktigst på tykk vinterpels.

Fins reveblinker i naturtro størrelse, vil tru disse er fine å sjekke samling

på 10-35 meter.

Tross alt ikke billig å teste samlinga viss man ska dra av 5 pang

mot skiva te 25,- stk..

Men blir nok finere pels med hagla, en 55gr varmintkule som plystrer inn i mikkel.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...