Jump to content

Minkfangst 2012


robert

Recommended Posts

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

conibear 160.

fella slo feil. tok krysset istedenfor der den skulle ta :cry: men den endte dagen godt likevell da ei hagleskur tok den. så at den gikk i fella og var der innen 30-40 sek med hagla og avlivet den

 

160 er uegnet til mink med mindre du modifiserer slik at åpningen blir mindre. Alt for lett for minken å smette forbi utløseren. Da blir resultatet for feilslag slik du opplevde. Små mink klarer faktisk greit å komme forbi utløseren på 120 også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker syningfella på minken, og syns den er noe treg å løse ut. Hva kan man gjøre for dette?

 

Hadde det vært mink i fella, og den hadde klart å hente ut litt mat, men fella hadde ikke løst seg ut. Må liksom bruke litt makt på den "lemmen" for at den skal gå av...

 

Vurderte å sette de to stengene som står mot hverandre inn med noe grease el.?

 

Når er trekningen på konkurransen? :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker syningfella på minken, og syns den er noe treg å løse ut. Hva kan man gjøre for dette?

 

I går hadde det vært mink i fella, og den hadde klart å hente ut litt mat, men fella hadde ikke løst seg ut. Må liksom bruke litt makt på den "lemmen" for at den skal gå av...

 

Vurderte å sette de to stengene som står mot hverandre inn med noe grease el.?

 

Når er trekningen på konkurransen? :D

 

 

viewtopic.php?f=112&t=30324

 

???

Link to comment
Share on other sites

Nøtterøy, finn ditt aktuelle område og skal stå på siden der :) om det er skuddpremie da

 

 

Fikk forresten selv min første mink ifella i dag, liten hvit krabat på hele 185 gram, fella hadde slådd akkurat over halsen, så perfekt "avtrekk" åte var torsk og reker, flytta den ene av 2 feller til ny plass, agnet opp med rype avfall jeg hadde mørnet på varmekablene i et par dager, luktet forfriskende :P finner såklart ikke minnekortleseren så får komme tilbake med et bilde senere

Link to comment
Share on other sites

Da er vel tiden moden og vel så det for trekning av årets minkfanger 2012. Dersom det ikke er noen som har sterke meninger i motsatt retning, foreslår jeg at jeg stryker mine tre lodd og foretar trekningen selv. Trekningen blir på torsdag dersom dette er greit for dere andre involverte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...