Jump to content

Forslag til riflepakke i 223


Veivisaren

Recommended Posts

Da har jeg på ny satt meg ned i sofakroken og funnet ut at jeg trenger en ny rifle... Det jeg ønsker meg er en rifle som skal brukes til småviltjakt. Jeg vil ha muligheten til å skyte skarven og gåsa på skjæret 200 meter borte, kråka på jordet og samtidig kunne dra den med meg på toppjakt/rypejakt. Den skal altså være presis og ikke altfor tung. Jeg er også på t relativt trangt budsjett (max10 000 inkludert kikkert, tofot og kanskje lyddemper)

 

Jeg lader ikke selv enda, men det er mulig at det blir noe i fremtiden om interessen melder seg. Jeg vet at jeg bør følge med på bruktmarkedet, men bare kom med forslag på nye også.

Jeg har etter MYE Lesing kommet frem til følgende mulig pakke:

 

Kaliber: 223

Stigning: 1:9

Rifle: Howa 1500, Savage 200, remington 700

Kikkertsikte: 3-12x40 FFP med tårn. Bushnell elite 4200, falcon menace ol.

Tofot: Harris

Stokk. Hvis jeg kjøper en av de billigste riflene trenger jeg kanskje en ny stokk?

Lyddemper: Sonic 35, den danske dildo-demperen

Link to comment
Share on other sites

Sitter her og vurderer det samme. Tenker det blir en Savage 200 på meg. Hadde en i 308win og den gikk sygg godt etter att avtrekket ble lettet og tuklet med av børsemakeren. Joda stokken er billig osv på den, men den ga fortsatt samlinger på 20mm på 100meter. Stort bedre enn dette greier ikke jeg med ei så lett børse :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...