Jump to content

Gjengestykke løsner i S&L Twister 45


Palinder

Recommended Posts

Nå har det skjedd for andre gang på kort tid. Da jeg skulle skru av demperen etter noen skudd, så satt gjengestykket igjen på pipa. Det samme skjedde i høst, og jeg tok kontakt med forhandler. Denne sendte meg et nytt bakstykke, og jeg tilskrev det uflakskontoen.

 

Nå skjedde det altså igjen.

 

Det virker som om gjengestykket med rekyldemper er skrudd fast i gjengene i aluminiumen, med en liten dæsj lim i gjengene. Dette limet slipper, og holdet i gjengene på pipa blir større enn holdet i gjengene mellom aluminium og gjengestykke.

 

Det må understrekes at dette ikke innebærer noen risiko, da demperen sitter godt på plass(litt for godt faktisk) fram til jeg skal skru den av.

 

Har flere opplevd dette med nevnte demper?

 

I dag skjøt jeg ti skudd, var framme og lappa, skjøt så fem skudd, og skulle skru av demperen.

 

Jeg bruker ikke overdrevent med makt for å sette den på. Jeg skrur den jo riktignok godt fast, da jeg tidligere ofte har opplevd at demperen løsner under skyting. Dette skjedde riktignok med to hauskendempere (som jeg for øvrig også klarte å ødelegge), og jeg vet jo at Twister er laget for å skru seg til, ikke av, under skyting, men har likevel tenkt at det er greit å skru den skikkelig fast.

 

Sitter nå å spekulerer på hva jeg skal gjøre. Jeg er egentlig veldig fornøyd med demperen, da jeg setter stor pris på at den er så lett å modifisere til bruken. Bruker for eksempel oftest seks ekstra moduler på bane, da det gjør den utrolig effektiv. Har ikke i det hele tatt lyst på en annen type, men det kan likevel gå i den retningen nå.

 

Er mildt sagt overrasket over at dette skjedde meg to ganger på kort tid. Det må jo være solgt et utall dempere fra Schultz & Larsen i Norge i løpet av de siste årene, og det er da merkelig hvis det bare er jeg som har opplevd dette. Kan det være noe jeg har gjort galt? Eller noe galt med gjengene på pipa mi...?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tror nok jeg gjør det. Har ikke lyst på et nytt bakstykke som er limt med samme type lim, og har heller ikke lyst på ny demper.

 

Men det er da rart hvis ikke dette er et problem andre har opplevd. Med mindre.... jeg har superkrefter uten å vite det... :shock: som Bruce Willis i "Unbreakable"! 8)

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke den eneste såm har opplevd akkorat det. Jeg fikk ny demper jeg..ikke no knussel.

Men hadde jeg kjøpt lager locktite,så hadde jeg fixet det selv. Limet til gjengebakstykket virker til å bli mykt når det blir varmt..dærfor kan det sitte igjenn på pipa etter avskruing.

Link to comment
Share on other sites

Dette er da ikke noe å reklamere på, er jo i prinsippet kun en skru som har løsnet jo.

 

Skaffe deg litt locktite som tåler litt varme. og skru innsatsen inn igjen. Vips ferdig.

 

OBS! kan koste noen kr, så spør kompiser som jobber på mek verksted o.l. om de kan låne deg en flaske. Viss ikke send den inn til levrandør for liming.

 

P.s. Du har ikke rifle, du har en flammekaster med den løpslengda der. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Flammekaster ja. Det ironiske var at jeg skulle skru av demperen for å demonstrere forskjellen på med og uten for en kar på banen. Det kunststykket bruker å ha en god effekt på folk som er i tvil om hvorvidt de skal skaffe demper eller ikke. Smeller som et lite h..vete uten demper.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Og det skjedde igjen..

 

Det virker som om det er mere slark når jeg skrur på demperen også.

Og denne gangen har ei kule røsket litt i frontstykket, samt i den siste modulen.

 

Kan dette skyldes dårlig metall i gjengeinsatsen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...