Jump to content

Hvilke dempere for salong leveres med 18mm gjenger?


jmosbakk

Recommended Posts

Som topic lyder...

Jeg er på utkikk etter en liten demper til min cz 455 varmint.

Jeg ønsker en demper med M18x1 gjenger el.l. så jeg slipper å dreie ned pipa så mye.

Det er også ønskelig om demperen har mest mulig lik ytre diameter som pipa. (22mm hvis jeg ikke tar feil)

Grunnen til at jeg ønsker en demper med så store gjenger er at jeg vil beholde mest mulig av spenningene i pipa. Mulig dette utgjør bare en psykologisk forskjell, men like fullt, det er tellende for meg.

 

Finnes en slik demper i markedet eller må jeg lage en selv?

 

Håper noen våkne og oppdaterte sjeler har svar.

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg du må kjøpe en fullvoksen atec, hausken e.l for maks 7mm.

Jeg har samme salongen som deg med atec salongdemper, og demperen er ikke veldig mye tykkere enn løpet.

Ser litt teit ut med den tjukke pipa og 1/2" UNF gjenger, men skal ikke demperen sitte påmontert da??

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det kan være en mulighet å gjenge opp en cmm4 ja. Skjønt den er 30mm så det blir ikke helt som jeg har tenkt.

Jeg bør vel få dette gjort samtidig som pipa gjenges så får høre hvor mye børsisen tar for det.

 

I mellomtiden tror jeg jaggu at jeg prøver å smi en selv.

Hvis jeg lager en som har samme diameter som pipa så blir vel dempeeffekten vesentlig dårligere ettersom volumet blir mindre, men så lenge det hjelper litt så er bedre enn ingen ting.

Link to comment
Share on other sites

Det så faktisk ikke så ille ut det da, sjef.

A-tec CMM 4 kan faktisk bli løsningen sammen med 40cm pipe i 22LR og kanskje litt lengre i 17HMR.

 

Edit: Det oppsettet du har Mr.Polar var den egentlige tanken min, men jeg har gått litt bort fra det pga vekt. Uansett, sinnsykt tøft!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...