Jump to content

Nitedal sport by lyalvale


AcidRain

Recommended Posts

Lurte på å starte med lading av hagle.

Har store mengder med disse hylsene, hvordan egner de seg til f.eks disse kulene http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/955556

Hvilke wads passer i disse hylsene? Det finnes jo milioner av wads ute i verden og like mange hylser, jeg har prøvd å lese meg klok på det uten å lykkes.

Jeg hadde trengt å bruke longshot kruttet.

 

 

Takker for tilbakemeldinger.

Link to comment
Share on other sites

Lurte på å starte med lading av hagle.

Har store mengder med disse hylsene, hvordan egner de seg til f.eks disse kulene http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/955556" target="_blank

Hvilke wads passer i disse hylsene? Det finnes jo milioner av wads ute i verden og like mange hylser, jeg har prøvd å lese meg klok på det uten å lykkes.

Jeg hadde trengt å bruke longshot kruttet.

 

 

Takker for tilbakemeldinger.

 

Da kan jeg hjelpe deg litt på vei :-)

 

Jeg sendte mail til produsent i UK, Lyalvale og spurte om hvilken type hylser de brukte. Svaret var Cheddite.

 

Da kan du skaffe deg en ladebok, finne hylsetype, og lete fram data som korresponderer med Longshot. Da vil du i de data får svar på hvilke tennhetter og wads som trengs ;-)

 

MVH

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har møtt på både fiocchi og cheddite i den patronen. I senere tid har jeg bare funnet cheddite, men trykket varierer ikke så veldig mellom disse to så jeg er ikke veldig redd for at d skal snike seg en feil hylse inn.

Jeg bruker for tiden longshot og Downrange replasement wad for waaf114 som er grisebillig på midway:http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/496622&ff_pos=1&ff_origPos=1&ff_simi=100.0&ff_TrackGUID=4F31799D-B994-6BCC-AE39-7F0000014002

 

De hagla du har funnet er gode men dyre. (regner med du sitter i nabolandet og lader).

Om jeg ikke får tak i riktig hette så bruker jeg cci 209.. da går i de aller fleste tilfeller trykket ned.

 

edit: kruttmigrasjon er et lite problem så jeg lader ikke veldig mye i slengen og lar dem stå med kruttet ned til jeg skal bruke dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en utslitt utgave av Lyman ladebok hagllading. Synes den er veldig grei, med mye data som dekker det meste, men ikke veldig mye for oss som plukker hylser på banen i Norge. Jeg har heldigvis en kasse med gamle hylser av alle typer.

Det er lenge siden jeg har kjøpt bly, så jeg vet ikke om noen bedre alternativer.. Mulig en svensketur hadde vært på sin plass. Sist jeg sjekket midway var utvalget 4 ganger så stort.

For ordens skyld så har jeg blyet mitt til skyting i NSU. På jakt i Norge bruker jeg bismuth med samme data, men det er dyrt...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har ladet node skudd nå og det går greit.

Jeg ser at det blir en del kruttmigrasjon når jeg holder dem opp ned og kakker dem litt, er redd for at hvis jeg legger dem i lomma så er det ikke noe mer krutt igjen og alt bare brenner i en stor suppe når jeg skyter.

Finnes det wads som passer bedre til disse hylsene?

Eller finnes det noen annn løsning?

Har lest litt i ladeboken i dag men ble liksom ikke mye klokere.

Link to comment
Share on other sites

Dere trenger europeiske wads for å unngå migrasjon i rettveggede hylser; Baschieri & Pellagri, Gualandi eller Helarco wads.

 

Hullpipe og kork? Skyter dere svartkrutt i messinghylser? Hvis ikke sliter dere med data til det 1800 talleksperimentet der.

 

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Dere trenger europeiske wads for å unngå migrasjon i rettveggede hylser; Baschieri & Pellagri, Gualandi eller Helarco wads.

 

Er det på grunn av at det er den type wad du selger du sier det?

Har brukt korkwad i 2 år og har ikke noe problemer med det.

Link to comment
Share on other sites

Hvor får man kjøpt wads som passer her i Norge?

Tviler ikke på at kork virker, men jeg hadde tengt noe som var ferdig til bruk.

Men det her blir sikkert som alt annet jeg driver med, blir sittende med utstyr til å lage det meste :mrgreen:

Skal teste med de wadsene jeg har men jeg må nok ha noen som tetter mer

Link to comment
Share on other sites

Og da er spørsmålet hvor det er mulig å få tak i kork jeg kan stanse ut wads fra. Lader kal 12 og 24 i messinghylser til svartkrutt, og sliter med å finne noe tidsriktig jeg kan putte foran det svarte kruttet..

 

Må bare understreke at de ikke er lov å innføre, bruke eller framstille haglpatroner som inneholder

bly her i Norge. Diskusjoner om dette hører ikke hjemme her på forumet.

Diskuter gjerne ladning av haglpatroner, men bare lovlige slike.

At det er lovlig å bruke bly i andre land er ikke relevant i denne sammenhengen.

 

Robinson - Moderator

 

Dreagle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...