Jump to content

.22 klikkpatroner?


barerobert

Recommended Posts

Jeg fant en pakke med seks klikkpatroner til .22 når jeg kjøpte ammunisjon idag og kjøpte disse uten å se så nøye på pakken. Jeg så når jeg kom hjem at de er av aluminium og på pakken står det at de tåler 4-5 avtrekk før de begynner å bli deformert. Finnes der andre remedier for tørrtrening med .22?

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte noen blå aluminium klikkpatroner i cal.22. Meningen var at avkommet som skyter DFS skulle kunne ligge på stuegulvet og trene teknikk. Men disse blå kamrer ikke fra magasinet så da er man like langt. Hadde engang noen i rød plast, men det var jo "forbruksvare" 10-15 klikk og så var de utslitt.

Link to comment
Share on other sites

Bruker noen i rød plast som egentlig kun er laget for at tennåla ikke skal treffe kanten på kammeret, de har samme form som ei vanlig .22lr og kamrer fint i de fleste våpen.

 

Hver eneste har nok blitt klikket med 60 ganger og ser kanskje ikke så bra ut, men fungerer like fint enda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har laget fem "pinner" med form av ei 22lr kule + hylse. Dytter denne ned i tomhylser, slik at de får formen til en vanlig patron. Pass på at det ikke er løse fliser fra disse "pinnen", tror ikke det er det beste å ha i kammeret. Når jeg så trener, passer jeg på at tennstempet treffer ustemplede områder på randen av patronen, ved å sette de "riktig" på plass i magasinet. Når en tomhylse er oppbrukt, er det bare å dra pinnen ut, og ned i neste. Viktig at pinnene ikke sitter for løst, da blir de ikke med ut...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...